Kraschpuckar till R6 -99

Matador

Born to walk against the wind
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Södertälje
Hoj
R6+KTM 625 SC
Är det någon som vet om man måste borra hål i kåpan för att montera de främre kraschpuckarna till R6 -99??

Finns det några kraschpuckar som man inte behöver borra hål i kåpan i för att montera till denna hoj??
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Matador skrev:
Är det någon som vet om man måste borra hål i kåpan för att montera de främre kraschpuckarna till R6 -99??

Finns det några kraschpuckar som man inte behöver borra hål i kåpan i för att montera till denna hoj??

Skall du montera puckarna direkt på motorfästena måste du göra hål i orginalkåporna. Jag tycker det är bättre att fixa fästen som gör att du montera puckarna ovanför motorfästet. Blir snällare för ramen vid krasch. Min ram gick åt skogen när jag klota, motorfästet sprack=alusvetsning. Sök bland trådarna så hittar du en skiss på detta.

/Fredrik
 

Matador

Born to walk against the wind
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Södertälje
Hoj
R6+KTM 625 SC
benfre skrev:
Skall du montera puckarna direkt på motorfästena måste du göra hål i orginalkåporna. Jag tycker det är bättre att fixa fästen som gör att du montera puckarna ovanför motorfästet. Blir snällare för ramen vid krasch. Min ram gick åt skogen när jag klota, motorfästet sprack=alusvetsning. Sök bland trådarna så hittar du en skiss på detta.

/Fredrik

Tack!
Ja, det var nåt sånt jag sökte.
Men jag hittar inga skisser, har sökt o sökt. Nån som vet var den finns? Länk?
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Matador skrev:
Tack!
Ja, det var nåt sånt jag sökte.
Men jag hittar inga skisser, har sökt o sökt. Nån som vet var den finns? Länk?

Jag frågade nåt liknande för ett tag sen. Nån kille caddade ihop en skiss på ett fäste till en gsx-r 600. Borde gå att hitta om man söker.

/Fredrik
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
benfre skrev:
Min ram gick åt skogen när jag klota, motorfästet sprack=alusvetsning.
Vad hade du för puckar? Jag har fått för mig att bultarna till "seriösa"
krashpuckar är dimensionerade för att böja sig/gå av innan fästet skadas,
fast det beror väl på hur man vurpar antar jag.

Det låter lite misslyckat eftersom det primära syftet är just att skydda ramen.

/A
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Rundningsmärke skrev:
Vad hade du för puckar? Jag har fått för mig att bultarna till "seriösa"
krashpuckar är dimensionerade för att böja sig/gå av innan fästet skadas,
fast det beror väl på hur man vurpar antar jag.

Det låter lite misslyckat eftersom det primära syftet är just att skydda ramen.

/A

Vid kraschen hade jag dumt nog ingen puck, bara en skruvskalle som stack ut :mad: Tror dock att samma sak hade hänt med puck eftersom godset i ramen runt fästet min mening är klart underdimensionerat. Kan ha med toleranser att göra också. Kollade på en annan likadan hoj och på den såg godset tjockare ut. Nu är den ihopsvetsad och klar. La på lite extra svets så nu tror jag t.o.m. att det är starkare än orginal.

/benfre
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Rundningsmärke skrev:
Vad hade du för puckar? Jag har fått för mig att bultarna till "seriösa"
krashpuckar är dimensionerade för att böja sig/gå av innan fästet skadas,
fast det beror väl på hur man vurpar antar jag.

Det låter lite misslyckat eftersom det primära syftet är just att skydda ramen.

/A

tycker det primära syftet borde vara att skydda det visuella, kåpor tex.
Går det i så hårt att ramen tar skada blire nog svårt för några puckar att rädda hojen.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
kAtanAmAn skrev:
tycker det primära syftet borde vara att skydda det visuella, kåpor tex.
QUOTE]


nja....

på en R1:a räddar pucken kopplingskåpan/armen
Men kåperna går sönder/blir mindre snygga
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top