Krashat hojjen i onsdas kväll..

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
jahapp.. då var man plötsligt utan hoj..

Anledning: Jag och en polare tog hojjarna till mittsverigebanan i onsdags, körde lite där och tittade på bilarna och dom som körde lite dragracing ett tag på 201m ... (nej, det var inte 402m dom körde utan bara 201 denna gång).
I alla fall.. när vi sedan beger oss hemmåt och befinner oss mellan kyrkdal och hällsjö vid kl 22.45 så kommer vi ut på en lång raka, normalt brukar man ju gasa på en del, men av nån anledning så släppte jag på gasen å tog det lugn.. körde 65-70km/h och inte långt in på rakan springer ett rådjur upp rakt framför hojjen å ja.. ni hajjar nog resten..

Status på hojjen: Sönderskrapad på hela vänster sida +baklyse kvaddat å framlyset klarade sej hyffsat, men kåpan runt framlyset har fått sej en spricka..

Och inte nog med detta, under den tiden som hojjen stod ensam medans farsan var på väg dit så har några snott backspeglarna.. snacka om att det finns gamar!! :kocko

Polisen som körde mej mot sollefteå för att sedan låta mej byta till en annan polisbil som körde mej sista biten till sjukhuset hade sett att när dom var påväg tillbaka så hade det stått en bil i närheten av mc:n och dom stannade och frågade vad dom gjorde, deras svar: eh, vi sitter bara här å sitter! Polisen tog deras reg. nr å skickade iväg dom.. troligtvis var det dom som snodde backspeglarna.. det är fanimej otroligt..

Det ända man kan hoppas på nu ät att försäkringsbolaget inte tänkte vänta hela sommaren med att ta tag i detta.. Förhoppnigsvis blir hojjen inlöst, för det känns som att om man ska vänta på att få den repareead så kommer de inte bli nån hojåka i sommar.. :(

Edit: kan tilläga för er som undrar så klarade jag mej riktigt bra! inget brutet i kroppen bara en jäkla massa verk men de mesta har dock gått över nu :banana
Klarade mej så bra tack vare en komplett mc-utrustning! Fuska verkligen inte med den alla ni som kör!!

Last edited:

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
inte kul... ,men du har ingen bild på hojjen efter kraschen?

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Tråkigt... Har du några bilder på hojen, så man kan få se skadorna?

EDIT: Varför blir jag aldrig först???

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Aj aj aj, det där lät inget vidare. :död
Hoppas det löser sig på bästa sätt!

Kalle, du blir inte först eftersom du inte skriver först. Slöfock.

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
fy fan vilken otur att köra på ettt rådjur....

och fy fan vad lågt att sno backspeglarna på hojen :mad: :mad:

hoppas det löser sig fort för dig nu

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
:3freak Aj då! Hoppas du får tillbaka backspeglarna och hojen löses in snabbt å smidigt!

Solid snake

Guest
Nån som vill se mina nya backspeglar? :banana

Synd på hojen, tur att du klarade dig bra!

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Bambi vs. Räven 1 - 0

Jävla synd, men se det från den ljusa sidan... glömde, det finns ingen. :huvet

klingberg

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Honda NSR -97
Taskigt :( men det var ju tur att du klarade dig iaf! :tummenupp Hojen går ju alltid att fixa.

BTW, såg dig på banan! :)

125zor

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
CBR 125 -05
ajj fan :///

tur att du klarade dig så pass bra !!

Det enda du kan göra med försäkringsbolagen som jag gjorde..

det är att ringa dit offta och skynnda på dom.. det funkade för mig iaf :tummenupp

Mattsson88

Medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Sachs zz 125 -98 Till salu
Aj aj aj! Det där lär inte kännas bra, men tur att det gick bra me dig iaf. Det är bara att hoppas att du fårtillbaka hojen innan sommaren är slut

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
verkligen taskigt! lider med dig!
Men tänk vad som kunde hänt om du körde fortare på rakan? Hade du kommit i 130+ hade antagligen hojen blivit mos o du skadat dig mkt värre!

Hoppas det löser sig o att idioterna som snodde backspeglarna åker fast! Jävla luder som snor backspeglar!:dummer

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
stoooffe skrev:
Men tänk vad som kunde hänt om du körde fortare på rakan? Hade du kommit i 130+ hade antagligen hojen blivit mos o du skadat dig mkt värre!
Hade han kört i 130+ så hade han varit förbi innan rådjuret besökte vägen. :tungan

Lycka till med försäkringsbolaget

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
brinckis skrev:
Hade han kört i 130+ så hade han varit förbi innan rådjuret besökte vägen. :tungan

Lycka till med försäkringsbolaget

Jo! kunde varit så!
Eller så var det så att rådjuren stod vid vägkanten och när de hörde att han kom på mc så blev de rädda o sprang över! isf kunde de sprungit över då osso! :pannkyss :rolleyes:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
tur som fan hade du.

Hade inte lika tur som dig, så jag bröt benet.

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Itacha75 skrev:
Bambi vs. Räven 1 - 0

Jävla synd, men se det från den ljusa sidan... glömde, det finns ingen. :huvet

1-0 till Bambi? Jag dödade fanskapet så jag tycker att det borde stå 0-1... :rolleyes:

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
klingberg skrev:
Taskigt :( men det var ju tur att du klarade dig iaf! :tummenupp Hojen går ju alltid att fixa.

BTW, såg dig på banan! :)

Du skulle kommit fram å hälsat! :) Funderade på om du kanske var där, men har ju ingen aning om hur du ser ut så de va inte så lätt att gissa precis.. :rolleyes: Såg du när jag var ute å räjjsade nåra varv på banan medans hojjen var hel då? :tuttar hehe, var riktigt kul, men de va första gången så man vågade inte gasa nå rejält.. inklusive så var det så "ganska" kallt så de kändes som om bakhjulet skulle släppa lite här å var i kurvorna.. hehe, men om du inte kört där, dra dit en varm dag å kör på!! Ska se om jag kan få låna farsans kronhpj så kan jag komma å kappdra med dej.. :hihi

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Powerade skrev:
inte kul... ,men du har ingen bild på hojjen efter kraschen?

Jag har tagit några bilder med min nya telefon.. *min gamla gick sönder i smällen.. luckan lossnade från övriga telefonen..* Men jag får inte till allting.. kan skicka bilder å grejjs till telefonen, men inte till datorn.. återkommer med bilder när problemet är löst!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Gött att du klarade dig Foxen.

Kan sluta illa med stora djur.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...