krashat ny fireblade -05

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
SUCK hade haft den i två dagar 30 mil på mätaren semester kunde inte bli bättre .. körde genom stan skulle kolla lägenhet då en en kille som hade brottom hem körde mot rött ...så nu e det slut på det roliga en stund hojen ej körbar muskelskador i ryggen inte långsiktiga men ont gör det... konstig känsla att totala en helt ny hoj men det e ju bara en hoj har livet i behåll...kan säga så här har man inte haft skydd på sig hade jag aldrig mer kunnat åka hoj ... måste bara skriva av mig lite... olyckan hände i torsdags i sthlm vallhallavägen lidingö vägen .. så nu väntar man på försäkrings bolaget ska göra sin del hoppas de e snabba så man får åka lite till innan sommaren e slut... Kör försiktigt
MVH Ludde-man

P.S använd skydd de räddar liv

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Inte en överflödig diskusion tycker jag, gott att det gick väl, kunde lika gärna gått åt pipan!

Det materiella löser sig!

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Ludde-man skrev:
SUCK hade haft den i två dagar 30 mil på mätaren semester kunde inte bli bättre .. körde genom stan skulle kolla lägenhet då en en kille som hade brottom hem körde mot rött ...så nu e det slut på det roliga en stund hojen ej körbar muskelskador i ryggen inte långsiktiga men ont gör det... konstig känsla att totala en helt ny hoj men det e ju bara en hoj har livet i behåll...kan säga så här har man inte haft skydd på sig hade jag aldrig mer kunnat åka hoj ... måste bara skriva av mig lite... olyckan hände i torsdags i sthlm vallhallavägen lidingö vägen .. så nu väntar man på försäkrings bolaget ska göra sin del hoppas de e snabba så man får åka lite till innan sommaren e slut... Kör försiktigt
MVH Ludde-man

Skönt att höra att det gick bra med dig iallafall, hojen är bara det materiella det går ju att lösa. Är väl killen som körde på dig hans fb som får stå för ersättningen?

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + V-Max 1700
Åkte andra bilen mot lidingö?

Har sett en krock och flera incidenter där. (Sturegatan) Vallhalla, Lidingövägen

Edit: "Norrgående" pilen skall självklart vara på andra sidan -rätt körriktning... :3freak

Bifogat

• karta.JPG
    karta.JPG
    10 KB · Visningar: 1,990
Last edited:

Ludde-man

Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
arv skrev:
Åkte andra bilen mot lidingö?

Har sett en krock och flera incidenter där. (Sturegatan) Vallhalla, Lidingövägen

Edit: "Norrgående" pilen skall självklart vara på andra sidan -rätt körriktning... :3freak

jag körde upp sturegatan skulle korsa vallhallavägen till lidingö vägen hade grönt på båda ljusen ..han åkte vallhallavägen

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Flytta till MC-relaterat. Trist att du kraschade. Har du delar som ska bytas ut som du inte behöver så säg till ;) kanske kan bekosta lite av återuppbyggandet.
Se till att låta skador läka! Lätt o säga, men svårt att följa. Doh! Det vet jag... =)

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Aj f*n det var tråkig läsning :3freak

Körde bilisten mot helrödstolpe och torpederade dig :huvet :4skrika :fatta!
Bara vara glad att det gick så pass bra som det gjorde, med lite otur och tex en Bmw X5 i sidan så är man inte stöddig.

Lider med dig, krya på sig.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Förbannat tråkigt men jag är glad att du klarade dig med livet i behåll synd på hojen men dom är nog snabba att ge dig en ny får vi hoppas :tummenupp

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
Ludde-man skrev:
MVH Ludde-man

Jobbar du möjligtvis på dustin? :)

Ludde-man

Gick med
15 Nov 2004
Hoj

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
Ludde-man skrev:
Ja jag jobbar där hur visste du det ??

Hörde talas om det på inne på kontoret häromdan. Drog slutsatsen att det inte kunde vara så många som krashat en ny fireblade i stockholmsområdet inom samma vecka :)

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Kraschat är inte rätt ord - du blev nermejad av en bilistjävel...

Ta i ordentligt när det gäller skadeståndet - det var ju gubben som var vållande!

Ludde-man

Gick med
15 Nov 2004
Hoj
UltraMarine skrev:
Kraschat är inte rätt ord - du blev nermejad av en bilistjävel...

Ta i ordentligt när det gäller skadeståndet - det var ju gubben som var vållande!

Jag ser det så här inge skade stånd jag fick ju inga bestående skador så varför hålla på o bråka får ju hojen lagad tror jag iaf .. det va en olycka å sånt händer han lärde sig nog en del också han åker nog aldrig mer mot rött ..
men det e ju bara min tanke :)

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Försäkringsbolag är den mest byråkrtiska sega, krångliga, motsträviga och totalt fukade av organisationer. för mig väntade dom några månader för att ersättningsvärdet skulle gå ner. Pressa dom jävlarna varje dag så dom fattar att du menar allvar, det är så i alla företag att man lyssnar mest till den kund som gappar mest och högst.

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
Ludde-man skrev:
Jag ser det så här inge skade stånd jag fick ju inga bestående skador så varför hålla på o bråka får ju hojen lagad tror jag iaf .. det va en olycka å sånt händer han lärde sig nog en del också han åker nog aldrig mer mot rött ..

Du ska ange alla kostnader inklusive ev magnecyl, räkningar till akut/doktor osv och plåster. sen ska du ha minst 500:- för varje vecka du känner någon form av smärta som härör från olyckan.
Om du inte kan göra saker du brukar kunna göra så ska
du ha ersättning för det liksom ev hyrbil.
Merkostnader du fått pga efterverkningar ska du också begära ersättning för.
Viktigt att du inte säger till bolaget att du inte fått några bestående men för nästa gång du råkar ut för en olycka så kan dom vägra betala ut ersättning med hänvisning till att du fått de menen vid den tidigare olyckan och har du då annat bolag så riskerar du bli utan ersättning.

Det är inte föraren som pröjsar utan hans försäkringsbolag

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Ludde-man skrev:

Du ska ha pengar för sveda och verk.. Fick jag när jag blev påkörd på liknande sätt.. Var tom mitt bolag som kontaktade mig och gav mig pengar..

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Sep skrev:
Du ska ha pengar för sveda och verk.. Fick jag när jag blev påkörd på liknande sätt.. Var tom mitt bolag som kontaktade mig och gav mig pengar..

Precis för mig också.
2 veckors lön men i mitt fall ( student 950kr/mån ) så fick jag en 1000-lapp :)

Jag drog en singel olycka ner i ett dike, fick ett blå märke på axeln.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
AndersJohansson skrev:
Precis för mig också.
2 veckors lön men i mitt fall ( student 950kr/mån ) så fick jag en 1000-lapp :)

Jag drog en singel olycka ner i ett dike, fick ett blå märke på axeln.
Menar du alvar?.. vet inte om du läst min tråd men jag satt och läste lite om ersättning. Visste inte att man kunde få ut för löner som studiebidrag :3freak Ska kolla upp det med FB. De tog de som en självklarhet eller?. så jag inte blir utskrattad när jag ringer.. :hihi

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC