Kringå IPRED!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fast det är ju meningslöst eftersom juridiken nöjer sig med att konstatera att piratkopiering är olagligt. Säkerhetskopiering är det inte, att visa en hyrfilm för moster är det inte, men att i vinstsyfte kopiera och sprida upphovsrättsskyddat material är det, liksom industrispionage.

Så då är det helt OK för mig att slanga hem torrenter, då både kopierar och sprider jag, helt utan vinstsyfte?

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Så då är det helt OK för mig att slanga hem torrenter, då både kopierar och sprider jag, helt utan vinstsyfte?

Jag tror du är intelligent nog att förstå att jag skrev utdrag ur lagen, inte den totala omfattningen.

"Du får inte skjuta en snut" är inte samma sak som att "det är helt ok att knivhugga en snut", inte ens i Norrland.

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
för de som fortfarande gillar att tanka precis som vanligt så skaffa Banhof som internetleveratör :) de tar bort alla IP-adresserna så de kan inte ge ut några adresser. IPRED är med andra ord helt ofarlig för de med banhof

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX

Håller helt med dig genom alla inlägg på tråden! Så jävla spännande att moral och teknik ska samsas numera.
Tycker inte heller att bolagen uteblir intäkter bara för att jag tankar hem filmer. Dessutom.....vad är det för företag som man 'blåser' egentligen?...jo samma bolag som gjorde att den nya förstärkare man hade tänkt att inhandla gick upp i pris med 20% iom HDMI:ns intåg och blueray skivornas stämpling som standard...samma bolag som kammar hem miljardvinster per år genom biobesök mm....
Men precis som du säger så är stöld något som försvinner rent fysiskt och därav skapar förlust av inkomst. kopiering är något annat....
Dessutom så får man dela med sig till sina nära och kära...och där komemr definitionsfrågan in...vem avgör om den personen som du delade till, inte är när och kär?...nevermind om de bor i Sri Lanka....
Ipred faller redan vid första meningen......
Stopapr du informationsflödet i världen så kommer den att falal samman ganska snabbt!

för de som fortfarande gillar att tanka precis som vanligt så skaffa Banhof som internetleveratör :) de tar bort alla IP-adresserna så de kan inte ge ut några adresser. IPRED är med andra ord helt ofarlig för de med banhof

eller varför inte en upphottad variant av TOR direkt i datorn! Ena sekunden e du från Tjeckien..andra sekunden så är du i Gambia :hihi

Last edited:

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
Har för mig att brottsrubriceringen på piratkopieringen är just stöld.
Kan ha fel, orkar inte yahooa det (som googla fast ändå inte).

Att titta streamade filmer ligger inte under ipred-lagen då den lagen kräver spridning av materialet för att kunna användas.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Orkar inte läsa igenom hela tråden men varför inte skaffa t.ex anonine.com, betala 40:-/mån och problemet är löst. Funkar klockrent, dock är hastigheten strypt men är helt klart duglig. Brukar iaf ligga på mellan 16-20MB ner och 5-8MB upp.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år