Om vi nu är inne på semantik så tycker jag att du har en orimligt hård hållning. Ord kan ha olika innebörd beroende på kontext, och jag tycker inte att du har ensamrätt på betydelsen av ordet stöld.
"Han stal en kyss" - Har någonting försvunnit?
Om man är inne på lagstiftning och juridiska aspekter så får man nog finna sig i att hårddra uttrycken.
Den stulna kyssen är inte en stulen kyss, möjligen sexuellt ofredande av ringa grad.
Om man kommer till kopiering , om jag inte hade kunnat kopiera polarens biltema depåstöd så hade jag kanske snickrat ihop ett eget, eller lutat hojen mot väggen.
Dvs jag hade inte per automatik gått på biltema och köpt ett, så dom kan inte ens säga att dom har förlorat pengar på ett uteblivet köp.
Dom har EVENTUELLT förlorat pengar på ett uteblivet köp, alltså är det ingen stöld.
Ska vi återgå till filmer, innan jag kunde ladda hem så hyrde jag kanske tre filmer per år, fantastiskt nog så hyr jag fortfarande det antalet i dag, alltså har det inte blivit någon utebliven intäkt, alltså är inte dom filmer jag har laddat hem stöld heller?
Hur mycket har filmuthyrning/försäljning stigit sedan IPRED (för enligt dagspressen har ju fildelningen i princip upphört), någon procent?
Då var det den/dom procenten som stals då?
Och för dom procenten ska vi offra personlig integritet och låta intresseorganisationer driva skadeståndskrav mot privatpersoner.