Så då är det helt OK för mig att slanga hem torrenter, då både kopierar och sprider jag, helt utan vinstsyfte?
Håller helt med dig genom alla inlägg på tråden! Så jävla spännande att moral och teknik ska samsas numera.
Tycker inte heller att bolagen uteblir intäkter bara för att jag tankar hem filmer. Dessutom.....vad är det för företag som man 'blåser' egentligen?...jo samma bolag som gjorde att den nya förstärkare man hade tänkt att inhandla gick upp i pris med 20% iom HDMI:ns intåg och blueray skivornas stämpling som standard...samma bolag som kammar hem miljardvinster per år genom biobesök mm....
Men precis som du säger så är stöld något som försvinner rent fysiskt och därav skapar förlust av inkomst. kopiering är något annat....
Dessutom så får man dela med sig till sina nära och kära...och där komemr definitionsfrågan in...vem avgör om den personen som du delade till, inte är när och kär?...nevermind om de bor i Sri Lanka....
Ipred faller redan vid första meningen......
Stopapr du informationsflödet i världen så kommer den att falal samman ganska snabbt!
för de som fortfarande gillar att tanka precis som vanligt så skaffa Banhof som internetleveratör
de tar bort alla IP-adresserna så de kan inte ge ut några adresser. IPRED är med andra ord helt ofarlig för de med banhof
eller varför inte en upphottad variant av TOR direkt i datorn! Ena sekunden e du från Tjeckien..andra sekunden så är du i Gambia