Kringå IPRED!

manneman

Guest
Känner du för att se film gratis men vet inte hur man gör för att tanka ner eller vill slippa det med tanke på IPRED och fildelningshysterin?

Som jag misstänkte så hittar man alltid ett sätt att kringå lagen!
Botemedlet heter STREAMNING!

Gå in på vald sida och enjoy! Helt lagligt, du tankar ju inte ner ett skit!

Filmer:

www.moviestream.se

www.thepiratecity.org

Doumentärer:

www.forums.mvgroup.org (Man måste regga sig först)

Fler sidor är på G och det finns en hel del "naturfilm" med men det lägger jag inte upp här.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ninjavideo.net är också jävligt bra, får upp serier snabbt som fan. Men som alltid med streaming så är det undermålig kvalitet på skiten och man får nöja sig med att kolla på datorn :(

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Annars funkar IPREDator :tummenupp

Jag har det nu funkar hur bra som helst!
:finger Ipred

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Har du kvar låtarna när du lyssnar på webbradio också? Då ska du nog sluta med det för annars knackar pontén snart på din dörr :D

Det beror ju lite på var man streamar ifrån också om det är ok eller inte.
Det har inte med saken att göra om du har kvar film/musik eller ej att göra.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Har du kvar låtarna när du lyssnar på webbradio också? Då ska du nog inte göra det för då knackar pontén snart på din dörr :D

Nej, men det är inte det som var poängen. Tror du filmen/webradion skapas ur tomma intet på din dator bara för att du streamar den från nätet istället för att lagra filen lokalt innan uppspelning? Vari ligger brottet tror du?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Har du kvar låtarna när du lyssnar på webbradio också? Då ska du nog sluta med det för annars knackar pontén snart på din dörr :D

Eftersom screenshots tydligen är tillräckligt som bevis :rolleyes: räcker det nog att de beslagtar web servern och hittar de din ip-adress där så är du rökt, det är väl knappast att detta rör sig om legitima tjänster som Spotify, eller hur?

Sedan att de nog är mer intresserade av att stänga ner tjänsten än att sätta dit de som tittat är en annan sak.

IPRED handlar väl mest om att lämna ut ip-adresser vid "misstänkt" verksamhet så detta kvalar väl definitivt in där.

jetson

Guest
Eftersom screenshots tydligen är tillräckligt som bevis :rolleyes: räcker det nog att de beslagtar web servern och hittar de din ip-adress där så är du rökt, det är väl knappast att detta rör sig om legitima tjänster som Spotify, eller hur?

Sedan att de nog är mer intresserade av att stänga ner tjänsten än att sätta dit de som tittat är en annan sak.

IPRED handlar väl mest om att lämna ut ip-adresser vid "misstänkt" verksamhet så detta kvalar väl definitivt in där.

Du verkar lite paranoid hehe.. det är inte olagligt att titta på en streamad film, upphovsrättslagen är inte direkt från 2000talet om man säger så. Annars hade det säkert varit olagligt att titta på stream, men nu är det bara olagligt att lägga upp streamen, vilket även den spanska nyheten visar då dom enbart går på dom som sprider skyddat material - eftersom man måste ha tillstånd för att göra det (youtube osv)

Det beror ju lite på var man streamar ifrån också om det är ok eller inte.
Det har inte med saken att göra om du har kvar film/musik eller ej att göra.

Bryter jag mot upphovsrätten när jag streamar menar du?

Last edited:

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
BT 1100 Bulldog
Det fungerar inte för mig, när jag klickar på en film på moviestream så kraschar firefox ? va gör jag för fel eller behöver man nått prog ? Jag ladda ner Divx player som man blev länkad till på sidan men det hjälper inte.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Hur är kvaliten då ? finns det något 720P eller tom bättre ?

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Du verkar lite paranoid hehe.. det är inte olagligt att titta på en streamad film, upphovsrättslagen är inte direkt från 2000talet om man säger så. Annars hade det säkert varit olagligt att titta på stream, men nu är det bara olagligt att lägga upp streamen, vilket även den spanska nyheten visar då dom enbart går på dom som sprider skyddat material - eftersom man måste ha tillstånd för att göra det (youtube osv)

Bryter jag mot upphovsrätten när jag streamar menar du?

Beror på varifrån du streamar.
Om jag skulle sända ex: canal + och du skulle streama den så är svare;JA

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, om man inte tankar upphovsskyddade verk med det. Då går pengarna till äckliga bolagsparasiter (nu tillika sell-outs) istället för de som både gör och kan förbättra verken.

Nu verkar filmindustrin totalt ointresserade av att följa med i den tekniska utvecklingen och tjäna pengar där pengarna finns, så då tjänar någon annan pengar på dom istället.

Jag hade glatt betalat vad det nu kostar att vara med i IPREDATOR till bolagen istället, om dom hade gett mig tillgång till lika mycket material för samma peng!

Vill bolagen tro att det år 2009 är ett alternativ att sätta sig i bilen, köra 20 minuter, hyra en film över disk för en femtilapp och få låna den i ett dygn, när man kan betala samma summa i månaden för att kunna hämta hem filmerna (hur många som helst) över nätet och få behålla dom hur länge som helst, så lär bolagen gå en dyster framtid tillmötes.

Det är en fråga om att acceptera att tjäna dom pengar som finns att tjäna eller att sätta sig i hörnet och tjura medans någon annan tjänar dom pengarna...

Att bolagsparasiterna har blivit "sellouts" beror ju på att bolagen har tvingat dom till dyrare lösningar, Piratbukten var inte gratis att driva tidigare heller, men då kunde dom ändå erbjuda alla att tanka gratis.
Nu har industrin tvingat fram dyra annonymiseringslösningar, därför tvingas dom att ta betalt.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...