Kris! hojlös till uppkörning.. =/

Decson

SM handlar inte om sex!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
på jakt
Har varit inne på körskolan om övningskörning och uppkörning för mellankort, "visst säger han, vi har ingen mellanhoj att låna ut så egen mellanhoj är villkoret."
"Jadå, ktm'en har bara 24kW och det står då iaf i försäkringspapperen att det är en mellanklasshoj"
Men sen börjar vi räkna på effekt-vikt förhållanden och den har 0,19kW/kg... :eek: *SUCK!* så nu står jag här, uppkörning 27 maj och ingen hoj att köra upp med.
så.., Vaf*n ska man göra??!
och hur kan det stå i försäkringen att det är en mellanklasshoj? dom lär väl ha samma hojinfo som vi har fått?

Så mina enda hopp är:
1. körskolan får tag på en hoj
2. hyra av återförsäljare
3. nån vänlig översnäll person lånar/hyr ut sin pärla för nån övningskörning och uppkörning
4. skjuter upp uppkörningen till efter reg. besiktning (5 juni) men då kan man få vänta länge på ny tid..

Med lite smått desperata och krisartade hälsningar

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Decson skrev:
Har varit inne på körskolan om övningskörning och uppkörning för mellankort, "visst säger han, vi har ingen mellanhoj att låna ut så egen mellanhoj är villkoret."
"Jadå, ktm'en har bara 24kW och det står då iaf i försäkringspapperen att det är en mellanklasshoj"
Men sen börjar vi räkna på effekt-vikt förhållanden och den har 0,19kW/kg... :eek: *SUCK!* så nu står jag här, uppkörning 27 maj och ingen hoj att köra upp med.
så.., Vaf*n ska man göra??!
och hur kan det stå i försäkringen att det är en mellanklasshoj? dom lär väl ha samma hojinfo som vi har fått?

Så mina enda hopp är:
1. körskolan får tag på en hoj
2. hyra av återförsäljare
3. nån vänlig översnäll person lånar/hyr ut sin pärla för nån övningskörning och uppkörning
4. skjuter upp uppkörningen till efter reg. besiktning (5 juni) men då kan man få vänta länge på ny tid..

Med lite smått desperata och krisartade hälsningar

Hyr en hoj. Gör det NU så allt stämmer överens med tid, betalning och allt annat. (hyr inte IDAG, utan se till att det finns en hoj att hyra som är lämplig).
Säg inte vad du ska med den till så löser det sig nog :crash

Jag hade hyrt till imorgon om jag ahde vetat

750RR

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
RasRas
Jag är i samma läge,min SV räcker inte till för tungt körkort.
Ska köra upp 8 maj så det börjar bli lite brådis!

Decson

SM handlar inte om sex!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
på jakt
Don Martin, tunga hojar finns det väl överflöd av? har du ingen kompis med nån?

Tinatjejen, Den tanken har slagit mej med.. men man har ju iaf nen farsa som har körkort, han måste ju kunna hyra och sen "provkör" jag den.

vtwin, körskoleläraren vet en annan skola som har en, men har dom körningar på den så är den redan upptagen, men ska forska vidare i om det inte går att boka den vissa datum.

r1666, jag vet! =) men nu är man ju redan inskriven där och känner dom bra så.. bara nån körning och så uppkörning kvar, känns onödigt att skriva in sej nån annanstans.

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Tinatjejen skrev:
Måste man inte visa körkortet för att hyra hoj då?

Det måste man inte. Beror på vart man hyr. Man kan lätt hyra för uppkörning, jag gjorde det. Hyrde den fenomenala uppkörningshojen ZX-7R Ninja en 95 tro jag det var. Men klarade det :)

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Tjena.. Ring till trafikskolorna i avesta och fråga dom, långdal lånade en av deras när han körde upp för A1. MC-uthyrningar växer ju inte precis på träd här hemma heller så.. Föresten, det var väl vikten i regbeviset som du räkande på va? Det är ju den dom räknar på där, och den brukar då kunna vara lite högre än den i papperna ifrån hojtillverkaren. Annars e det väl bara att hänga på den lite skrot och dra in till stan o väga om, sen reg bes. så e de klart.

Decson

SM handlar inte om sex!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
på jakt
v-g, jag har iaf farsan som kan hyra om dom vägrar hyra ut till mej, om vi har nån som hyr ut vill säga..

Fredrick, inte så lite skrot det handlar om heller.. 20kg! hasplåt i 50mm gjutjärn från gruvan.. :rolleyes: men det är en skola i avesta som har en, ska höra om jag inte kan boka den redan idag för ett par gånger.

hörs hej

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Dom frågar alltid hur mkt soppa man har i där.. och du säger max en liter till gubben när han skriver papperen, när du igentligen har fulltank. Sen får du väl häkta på nåt kilo skot om det skulle behövas! Inga större problem mao. //freddan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...