Krock med spårvagn

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
I går åkte min flickvän spårvagn till jobbet. Tyvärr krockade spårvagnen med en person på vägen varvid ambulans tillkallades. Hon, som passagerare, hade aldrig möjligheten att se vad som hände.

Vid den aktuella olycksplatsen står det nu parkerad en blå Suzuki TS med lätta krocksakador. Så förmodligen var det en krock mellan hojåkare och spårvagn.

Är det någon som har koll på vad som hänt och i så fall vems hoj det är. Risken finns att den blir stulen där den står nu.

gladh

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
gladh skrev:
I går åkte min flickvän spårvagn till jobbet. Tyvärr krockade spårvagnen med en person på vägen varvid ambulans tillkallades. Hon, som passagerare, hade aldrig möjligheten att se vad som hände.

Vid den aktuella olycksplatsen står det nu parkerad en blå Suzuki TS med lätta krocksakador. Så förmodligen var det en krock mellan hojåkare och spårvagn.

Är det någon som har koll på vad som hänt och i så fall vems hoj det är. Risken finns att den blir stulen där den står nu.

gladh

Sätt du lås på den och ta regnumret. Gå in på sjukhuset och förklara vilken händelse det handlar om så får du träffa killen, om inte så kollar du upp var han bor via bilregistret.

Eller så skiter du i det.
Men jag skulle nog bli rätt glad om nån gjort så. Hopopas bara han inte kan anmäla dig för det :D

750RR

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Lite vanskligt att sätta lås på andras saker, det kan ju trots allt hända att hojen stod där innan krocken och att det "bara" var krock mellan spårvagn och fotgängare.
Skall dock ta och kolla upp regnumret ieftermiddag om hojen står kvar, samt kontakta ägaren.

Händelsen utspelades som ni har förstått i Göteborg (här mosar spårvagnarna oskyddade trafikanter i parti och minut, en per vecka enligt GP) , dock väljer jag att inte skriva ut var i Gbg det hela skedde.

gladh

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
gladh skrev:
...här mosar spårvagnarna oskyddade trafikanter i parti och minut, en per vecka enligt GP...
:skrämd Nollvisionen. Delmål ett: stoppa spårvagnstrafiken i Göteborg.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Man kan ju börja med att gräva ner den i stället för att lägga ner den :rolleyes:
Göteborgsspårvägar har två andra nollvisioner, noll resenärer (hyffsat höga priser på alt från månadskort till enkelbiljett), och noll fuskåkare (1000kr i böter :eek: )

gladh

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Ja... jag va nyligen i Göteborg, o man va ju livrädd varje gång man skulle sladda över gatan...!! :skrämd

Tjing för att INTE bli påkörd av en spårvagn!! :rolleyes:

Therudeboy

Guest
gladh skrev:
Man kan ju börja med att gräva ner den i stället för att lägga ner den :rolleyes:
Göteborgsspårvägar har två andra nollvisioner, noll resenärer (hyffsat höga priser på alt från månadskort till enkelbiljett), och noll fuskåkare (1000kr i böter :eek: )

gladh

Beralar du? själv har jag aldrig betalt och kommer säkerligen inte betala innan kontrollanten står där.

Cornholio

I am Cornholio!!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
SV1000
Sårvagnar är tunga, hårda, slamriga, långsamma och dyra. Spåren är dessutom hala som is för alla på två hjul. Gräv ned eländet säger jag!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Therudeboy skrev:
Beralar du? själv har jag aldrig betalt och kommer säkerligen inte betala innan kontrollanten står där.

När jag pluggade och bodde ute i Bergsjön så åkte jag utan kort. Funkade bra det året. Nu anser jag mig ha råd att solidariskt betala samt att jag gärna slipper nervanspänningen att hela tiden maniskt spana efter personer som kan varea kontrollanter.

För övrigt anser jag att kollektivtrafiken skall vara gratis i storstäder.

gladh

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Cornholio skrev:
Sårvagnar är tunga, hårda, slamriga, långsamma och dyra. Spåren är dessutom hala som is för alla på två hjul. Gräv ned eländet säger jag!

Hos gemeneman är spårvagnar populärare som transportmedel än vad bussar är. Om spårvagnarna försvann skulle fler ta bilen. Men jag håller med dig i allt du skriver.

Låt oss dock hålla kvar vid ursprungsämnet för tråden. Känner någon till vad som hände i går morse.

gladh

Therudeboy

Guest
gladh skrev:
När jag pluggade och bodde ute i Bergsjön så åkte jag utan kort. Funkade bra det året. Nu anser jag mig ha råd att solidariskt betala samt att jag gärna slipper nervanspänningen att hela tiden maniskt spana efter personer som kan varea kontrollanter.

För övrigt anser jag att kollektivtrafiken skall vara gratis i storstäder.

gladh

Tror inte det finns nån i bergsjön som betalar eller kanske något statligt betalar.

Jag anser mig oxå har råd dom gångerna jag åker men jag betalar inte 16kr för att åka en station tex.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
gladh skrev:
...För övrigt anser jag att kollektivtrafiken skall vara gratis i storstäder.

gladh
Ni kan fan betala för er, som alla andra :mad: Hur rättvist är det att jag skall betala både ditt och mitt åkande?

Cornholio

I am Cornholio!!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
SV1000
Det enda jag kan få fram är att krocken skedde 06.55 och att mcföraren blev förd i ambulans till sahlgrenska. hoppas att han klarar sig.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Therudeboy skrev:
Tror inte det finns nån i bergsjön som betalar eller kanske något statligt betalar.

Jag anser mig oxå har råd dom gångerna jag åker men jag betalar inte 16kr för att åka en station tex.

Oj FÖRUTFATATDE meningar....

pinsamt...

Nåväl, vet dock ingenting om krocken.... Tråkigt att det händer...
Hoppas det gick bra för vederbörande!
/H

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Therudeboy skrev:
Det var menat som ett skämt glömde ;) den

ha ha, då är det lugnt... :musik (fråga mej inte om den smileyn)

Men som sagt, mycket snack om göteborgs förorter.... ELler förorter i allmänhet, och det är sällan snacket stämmer...

Jag bor/bodde inte i nån förort till göteborg visserligen, men man har härjat runt där uppigenom emellanåt......

Visst det är mycket skit på sina små ställen, men de flesta ställena är riktigt fint å trevligt faktiskt...

No offence mot dej!!!! :cool:

Ta en glass!!!!

:hej

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Bingo skrev:
Ni kan fan betala för er, som alla andra :mad: Hur rättvist är det att jag skall betala både ditt och mitt åkande?

Jag tror att det blir samhällsekonomiskt lönsamt i slutändan. Fler som åker kollektivt, mindre belastning på miljön, lägre investeringar på reparation och nybyggande av vägar samt bättre miljö med färre dödsfall både på grund av renare miljö och säkrare trafik som i sin tur leder till minskade sjukvårdskostnader.

Men det kanske finns någon som studerat frågan närmare.

gladh

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Bingo skrev:

Vi betalar ju högre matpriser och mycket högre bostadspriser så det är säkert bara rätt åt er bönder! :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy