Krockat med firmabil...

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Krock o krock, jag körde, stressad som fan av idioten på jobb, för snävt runt en sten och fick ett skrap på en av dörrarna på bilen. Nu är det såhär, att vår gamla bil vi använde är på reparation (lustigt nog för krock me samma sten på samma ställe, av annan förare dock..) och den vi har Nu, den jag skrapade stened med, är en Hertz hyrbil. Det är ett väldigt litet företag me chef o 3 anställda så antingen har chefen hyrt bilen själv eller genom företaget då antar jag...

Det jag undrar är, kmr ja ha råd att betala min resa till frankrike som jag bokade igår, eller inte?

Vem är det som kommer o få ta smällen alltså?

O vet nån vad för självrisk det kan vara på en Hertz typ Volvo v70 modell nyare..?

:huvet

Din arbetsgivare får ta smällen. Han är ansvarig för skada du vållar andra i arbetet. Förhoppningsvis finns det en försäkring som går in. Självrisken på hyrbilar brukar dock avara hög.

förtydliga lite.. repade du jobb bilen?

Jag har då aldrig betalt något på dom bilar jag har repat, bucklat eller förstört i tjänsten... tror inte din chef kan kräva dig på några pengar alls.

Du kan va lugn!

Svinhög om ni inte valt självriskreducering på hyran, annars är det inte såå farligt.

Det var dumt gjort.

Varför gjorde du det?

kanske inte alls var så dumt gjort...

Han ska ju till Frankrike är det tänkt, men han kanske har världens tråkigaste resesällskap som han samtidigt är lite skraj för och kan alltså inte backa ur resan som det är nu
Men om han å andra sidan inte har råd eftersom alla stålarna gick till självrisken på kärran han med vilje drog i en sten så slipper han resa till Frankrike med den där läskige tråkige killen

Och då var det kanske inte så jättedumt gjort...kanske...

Fattar ingeting av alla syftningar i inlägg ett... :va

Har Hertz verkligen bara 3 anställda?

lika uppmuntrande att jöra vilka jävla muppar det finns.... "jag har repat och bucklat flera arbetsbilar och det är ju chefens problem...." kul att vara arbetsgivare i sverige... blir bara trött på en del idioter... fy fan...

Har också lyckat smälla firmabilen ett par gånger (får man räkna med när man kör mycket i jobbet :rolleyes:) och de gångerna har firman stått för självrisk osv. Men det är ju bara att snacka med chefen och säg att du var stressad osv.
Så löser det sig nog.

Har också lyckat smälla firmabilen ett par gånger (får man räkna med när man kör mycket i jobbet :rolleyes:) och de gångerna har firman stått för självrisk osv. Men det är ju bara att snacka med chefen och säg att du var stressad osv.
Så löser det sig nog.

Nej det får man inte räkna med!

lika uppmuntrande att jöra vilka jävla muppar det finns.... "jag har repat och bucklat flera arbetsbilar och det är ju chefens problem...." kul att vara arbetsgivare i sverige... blir bara trött på en del idioter... fy fan...

Ursäkta? Vems problem skulle det va om inte företagets/chefen?

Självklart riskerar man att få sparken om man gör det för ofta eller på ett dumt sätt... Men menar du att den anställde skulle stå för skadan själv?
Vem är du att kalla folk för idioter? Jag blir trött på folk som du som inte har någon verklighetsförankring eller någon koll på något över huvud taget.

Varför inte? Menar du på fullt allvar att du kan garantera till 100% att olyckor aldrig sker när du kör bil?

:D Hur många bilar har du sabbat egentligen?

Inte så många.. Men ett par småskador har det väl blivit under åren. Jobbar med att köra diverse leveranser med personbil, budbil, möbeltransporter och nu jobbar jag som testförare för en större biltillverkare från Tyskland.

Last edited:
Ursäkta? Vems problem skulle det va om inte företagets/chefen?
Jag blir trött på folk som du som inte har någon verklighetsförankring eller någon koll på något över huvud taget.

hahahahaha .... det ska finnas folk till allt,, TYVÄRR :D :D

Nu vet jag inte hur du är men jag är ingen übermänniska som är helt felfri. Avverkar man många mil i arbetet så är blir det ju större risk för olyckor, speciellt om man har ett pressat tidsschema att hålla. Då får man vara medveten om att olyckor kan hända och vara förberedd på det med.

Varför inte? Menar du på fullt allvar att du kan garantera till 100% att olyckor aldrig sker när du kör bil?

Nope, men bryr man sig så gör man vad man kan för att undvika det.
Har man en självrisk på 43000 så gillar man chaffisa sm kommer hem med hela grejer.

Nu vet jag inte hur du är men jag är ingen übermänniska som är helt felfri. Avverkar man många mil i arbetet så är blir det ju större risk för olyckor, speciellt om man har ett pressat tidsschema att hålla. Då får man vara medveten om att olyckor kan hända och vara förberedd på det med.

Nope, men som du säger det så verkar du inte bry dig om hur du kör.
Jag kör 15000mil om året och har gjort det dom senaste 15 åren, jag har krockat två gånger så att man kör mycket i jobbet är inte en ursäkt för att krocka oftare.

Last edited:
Nope, men som du säger det så verkar du inte bry dig om hur du kör.
Jag kör 15000mil om året och har gjort det dom senaste 15 åren, jag har krockat två gånger så att man kör mycket i jobbet är inte en ursäkt för att krocka oftare.

Klart som fan jag bryr mig om hur jag kör, men det var ju inte det tråden handlar om.. Killen undrade om han behövde va orolig för att få betala skadorna själv.

Jag svarade på det utan att försöka sitta och skryta om mina erfaranheter som yrkesförare.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back