Krockat med hojen

heingebusen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Lövestad
Hoj
kawasaki vn900 -10
Tjenare!
Jo, jag körde omkull med hojen i april. Allt har väl funkat med försäkringkassan och jobbet. har lite problem med föräkringsbolaget, där jag hade hojen försäkrad. Den är ju lagad och så, det var inga problem. men resten då? kläder, sveda o värk, och allt annat som ska följa med. Någon som vet om det är bolaget i fråga som ska ta allt eller ska man ta ontakt med sitt hemförsäk. oxå??? har kollat runt lite och hitta tabeller, men är ju skrivit på fikon-svenska. fattar inte ett dyft av vad som står där. tacksam för svar
 

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skogen
Hoj
sextresexor
Jag ringde till handläggaren och fick ut pengar för kläder, hjälm, hojen som vart löst, resor till och från sjukhus mm. Sveda och värk, ärr och sånt kommer dom göra en uppföljning på ett år efter olyckan.

//Tapper
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
utrustning kan man få ersättning för upp till ett visst belopp brukar det vara. Men nja sveda och värk lär det inte få något för.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Jag ringde till handläggaren och fick ut pengar för kläder, hjälm, hojen som vart löst, resor till och från sjukhus mm. Sveda och värk, ärr och sånt kommer dom göra en uppföljning på ett år efter olyckan.

//Tapper

gått ca 2 år sen ja ramlade med mopeden,

Inte fått ett skit för nedsatt rörsel i benet, och endån jobbar farsan på försäkringsbolag :gnissla
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
ring bolaget och säg att du varit med om en olycka och att dom lagade hojen, men du vill veta hur det blir med kläderna, om dom står för det också.
 

heingebusen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Lövestad
Hoj
kawasaki vn900 -10
Asså, hojen e fixad. självrisken e betald och har hämtat hem den. har skicat en bunke med papper som jag blev ombedd att göra. men de hör aldrig av sig. har skickat mejl, ringt, lämmnat meddelanden till den ansvariga handläggaren. men ändå inget. Ska man ta kontakt med en advokat? funderar på det.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
I stora drag;

- Personskador och personlig utrustning ersätts av trafikförsäkringsdelen i din försäkring.
- Skador på fordonet ersätts av vagnskadan, dvs om du har helförsäkring.

Vid singelolycka ersätts alltså alla materiella skador av fordonsförsäkringen. Ersättning för personskador utfaller från alla försäkringar du har där ett sådant skydd ingår. Hemförsäkring kan ersätta saker du haft med dig och skadat i olyckan. Har hört om fall där folk fått ersättning från hemförsäkring men vet ej hur det fungerar.

Man brukar kunna få hjälp med värdering i butiken man köpt prylarna eller från butik som vill värva kund. Kvitto är bra, är det gamla prylar uppskattas värdet och det finns praxis för nedskrivning med hänsyn till ålder på prylarna.

Brukar inte vara några problem.

(En del av mina grejer var så gamla att jag fick ersättning för motsvarande kostar i dagsläget).

Fråga ditt bolag, det brukar de hjälpa till med utan konstigheter och det troliga är att de hänvisar dig en butik om kvitto saknas.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Asså, hojen e fixad. självrisken e betald och har hämtat hem den. har skicat en bunke med papper som jag blev ombedd att göra. men de hör aldrig av sig. har skickat mejl, ringt, lämmnat meddelanden till den ansvariga handläggaren. men ändå inget. Ska man ta kontakt med en advokat? funderar på det.

Och bolaget heter?
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Dom jag hört som fått ut ny utrustning har tagit det via sin drulle försäkringa på hemförsäkringen.. inga konstigheter alls... Dock en självrisk till men kanske lättare att få andra förs.bolaget att betala den än nya kläder...
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Klotade i våras, halvförsäkrad i folksam. Folksam ersatte kläder, hjälm etc, det gick enl dem på trafikförsäkringen.

Fick ett par skrubbsår, fick en femhundring för sveda och värk (hehe).

Fortsätt jaga dem...
 

heingebusen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Lövestad
Hoj
kawasaki vn900 -10
Fu--!! jag kvaddade armen. varit sjukad i 3mån, ja i mitten av juli, när sjukskr. e slut. Inte jobbat, inte kunnat göra nått. Helt isolerad, totalt skogstokig!:huvet vet inte ens om jag får tillbaka 100% arbetsförmåga. Och du fick 500???? vilken blåsning
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
If ringe upp mig efter en mindre omkullkörning (skrubbsår och lite blåmärken, körde själv därifrån med hojen) jag var helt ärlig ang. mina skador, de erbjöd 1000kr och påpekade att jag har 10 år (tror jag det var) på mig att återuppta ärendet.

EDIT:
Just ja, fick full ersättning för all utrustning jag skickade kvitto på.
 

heingebusen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Lövestad
Hoj
kawasaki vn900 -10
asså, man börjar känna sig lite:arsele Hur skada ska man behöva vara för att få något. De blir så satans gnidna när de ska betala ut något. men när de ska ha sin premie. då ska det fa-! gå snabbt. Inte en dag över tiden, så säger vi upp din försäkring!
 

Ortiz

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Växjö
Hoj
02,Ktm 640 sm (SÅLD) KTM 690 smc -11(bytt) KTM 990 Superduke- 08
låter som du gjort ungefär samma skit som jag då..haha..bröt armen i mitten av april. hojen blev skrot så den löste dem in och har fått en ny. kläder och hjälm och sånt lämnade jag till dem och fick pengarna tre dar senare. fick ut nypris på allt eftersom de inte var två år gammalt ännu. jag har oxå bilsport-mc. allt har funkat kanon för mig med både dem och försäkringskassan. sjukskriven till mitten av juli. kommer ju inte kunna gå in och jobba fullt då eftersom jag inte har nån styrka eller full rörlighet i handleden ännu.. får se vad som händer där. men bara ligg på dem. dom brukar inte tjaffsa om något utan betalar ut när dem har fått dem trasiga kläderna. jag hade inte ens handskarna kvar för dem klipptes upp o slängdes:S men de va inga problem sa dem.
 

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Ystad
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
när jag ramla i höstas så fick jag ut ersättning för mina saker, skickade in dem till bilsport &mc så värderade dem de o sände mig pengarna på kontot jag angivet, skickade med kvitto o sånt, har för mig att jag bara ringde o de skickade ett papper där man fyllde i vad grejerna kostat o sånt, la lappen i lådan med grejer o skickade..
 

heingebusen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Lövestad
Hoj
kawasaki vn900 -10
:yoparty Vi kanske ska bilda en klubb. " de som körde omkull i April " Ja, då vet du hur det känns att inte kunna göra nått. Asså jag bara hoppas att man får något, och då menar jag inte 1000 spänn. utan något som man blir glad av typ 30-40 papp. det hade ju vatt nått! Sveda och värk e fan inte roligt när man väl lider av det. Hur känner du dig inför att börja köra hoj igen? Själv har jag lite betänkligheter inför det.
 

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Ort
Lund
Hoj
BNW S1000XR
Jag har också Bilsport & Mc jag har kraschat 3 gånger och det har aldrig varit några problem.
Jag lämnade utrustningen på samma verkstad som hojen så kom en besiktningsman från Bilsport och tittade på utrustningen och hojen samtidigt och sedan fick jag pengar insatt på kontot 1 vecka senare.
När det gäller personskada så skickade jag in kvitton på utlägg jag haft för läkare och sjukgymnast sedan fick jag det utbetalt + pengar för sveda och värk
 

Ortiz

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Växjö
Hoj
02,Ktm 640 sm (SÅLD) KTM 690 smc -11(bytt) KTM 990 Superduke- 08
hehe.. ja de kan vi göra;).. ja jag hoppas med på att få ut en slant. men vet inte hur mkt man får.. brukar vara rätt snålt med sånt tror jag men får se.. de blir ju inför nästa säsong dem pengarna kommer. jag kan inte hålla mig längre nu. ska hämta ut ny hjälm o stövlar o så nästa vecka sen ska jag börja köra lite lugnt. armen har läkt ihop. får bita ihop o köra med smärtan ett tag:S
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top