Krockat min ZX9R -98

Hogberg

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
N/A
Tjena, behöver ha tag på nya kåpor och en ny tank till min Ninja 900 -98.
(En idiot som sket i stopp-plikten och körde ut framför mig, som tur är hade jag inte hög hastighet, men räckte för att knäcka plasten och repa tanken)

Är det någon som vet vart man kan köpa ny tank och kåpor?

Hojen är svart.

Mvh Henrik.

Picco

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
zx10r -05 (lime)
Ebay.co.uk kan garantera att du finner
vad du söker, till mycket bra priser

Med Vänliga

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Hogberg skrev:
2305173
En idiot som sket i stopp-plikten och körde ut framför mig...

En fundering bara: Om du inte bär ansvaret för denna olycka är det väl knappast DU som skall köpa dessa grejer?

Mest troligt är det "idiotens" försäkringsbolag som skall pröjsa dina kåpor och få dem monterade på en auktoriserad verkstad.

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
vill inte strö salt i såren mannen men krachpuckar kanske är en investering tills nästa gång :va

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
foobar skrev:
2305180 En fundering bara: Om du inte bär ansvaret för denna olycka är det väl knappast DU som skall köpa dessa grejer?

Mest troligt är det "idiotens" försäkringsbolag som skall pröjsa dina kåpor och få dem monterade på en auktoriserad verkstad.
Exakt! Man ska aldrig betala sånt där själv! Dessutom ska man vara noga med att skriva upp namn, regnummer osv om man blir påkörd.

Hogberg

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
N/A
Chii skrev:
2305194 vill inte strö salt i såren mannen men krachpuckar kanske är en investering tills nästa gång :va

Tjena, nu är fallet så att jag blev utskriven från sjukhuset igår kväll, och har inte hunnit sätta mig in i saker och ting. Vill bara kolla upp möjligheter innan jag ringer försäkringsbolaget.

Facit av 45-50 km/h = 2 veckor på sjukhus, 7 multipel knäckta revben, 1 fraktur på nackkota, knäckt skulderblad och blödning på lever och mjälte. Och nu ska man bli knarkare då man går och tuggar morfin som om det vore godis..

Allt för att en kille inte har vett att följa trafikregler.

Men min förhoppning är att hans försäkring även täcker min hoj, men ibland har försäkringsbolag egna sätt att se på saker och ting.

Mvh Henrik.

Last edited:

Chii

Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Hogberg skrev:
2305311 Tjena, nu är fallet så att jag blev utskriven från sjukhuset igår kväll, och har inte hunnit sätta mig in i saker och ting. Vill bara kolla upp möjligheter innan jag ringer försäkringsbolaget.

Facit av 45-50 km/h = 2 veckor på sjukhus, 7 multipel knäckta revben, 1 fraktur på nackkota, knäckt skulderblad och blödning på lever och mjälte. Och nu ska man bli knarkare då man går och tuggar morfin som om det vore godis..

Allt för att en kille inte har vett att följa trafikregler.

Men min förhoppning är att hans försäkring även täcker min hoj, men ibland har försäkringsbolag egna sätt att se på saker och ting.

Mvh Henrik.

kan garantera dig att INGET F-bolag kan neka dig ersättning för en skada som orakats av ett trakikförsäkrat fordon som dom har tecknat, Det är liksom det den är till för

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hogberg skrev:
2305311Facit av 45-50 km/h = 2 veckor på sjukhus, 7 multipel knäckta revben, 1 fraktur på nackkota, knäckt skulderblad och blödning på lever och mjälte. Och nu ska man bli knarkare då man går och tuggar morfin som om det vore godis.
Av ren nyfikenhet, vad hade du för skyddsutrustning?

Hogberg

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
N/A
Hoztic skrev:
2305592 Av ren nyfikenhet, vad hade du för skyddsutrustning?

Tjena, det var det vanliga, agv-hjälm, ixs-skinnställ, ufo-ryggskydd, halvarsson-handskar och oxtar-stövlar. Tyvärr så känns kofångare rätt så hårt igenom skinn och diverse skydd.

Mvh Henrik.

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Ajajaj! hoppas du blir bra snart och att allt löser sig!

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hogberg skrev:
2305804 Tjena, det var det vanliga, agv-hjälm, ixs-skinnställ, ufo-ryggskydd, halvarsson-handskar och oxtar-stövlar. Tyvärr så känns kofångare rätt så hårt igenom skinn och diverse skydd.

Mvh Henrik.
Uscha, full skyddsutrustning mao :( Fast det är klart, har man otur så kvittar det vad man har på sig! Krya på dig! :)

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Chii skrev:
2305194 vill inte strö salt i såren mannen men krachpuckar kanske är en investering tills nästa gång :va

Finns kanske inte puckar som passar modellen utan att göra hål i kåpan, precis som på min därav kör man utan puckar!

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Vanish skrev:
2306097 Finns kanske inte puckar som passar modellen utan att göra hål i kåpan, precis som på min därav kör man utan puckar!

knappast något unikt för din hoj, och det är inte svårt o borra ett hål o sätta puckarna i... kommer garanterat va en bättre lösning än o fixa nya kåpor efter att du dansat i backen iallafall

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
semper skrev:
2306317 knappast något unikt för din hoj, och det är inte svårt o borra ett hål o sätta puckarna i... kommer garanterat va en bättre lösning än o fixa nya kåpor efter att du dansat i backen iallafall

Nej det vill jag inte påstå man kan laga kåpor med lödkolv, epoxy och lite glasfiber, blir som nytt.

Vet dock inte hur puckarna skulle se ut på min hoj, men vissa hojjars puckar verkar ju helt obefintliga och skulle inte ens skydda om man tappade hojen på sidan.

Chii

Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Vanish skrev:
2306326 Nej det vill jag inte påstå man kan laga kåpor med lödkolv, epoxy och lite glasfiber, blir som nytt.

Vet dock inte hur puckarna skulle se ut på min hoj, men vissa hojjars puckar verkar ju helt obefintliga och skulle inte ens skydda om man tappade hojen på sidan.

blingpuckar ja men inte RG eller annat kvalitets märke

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Chii skrev:
2306329 blingpuckar ja men inte RG eller annat kvalitets märke

Som sagt är jag inte så hemma på just puckar, var på en kompis SP1 tror jag det var..puckarna gick nästan jämnsmed kåpan med en diff på knappt en centimeter. Säger inte att kraschpuckar är dåligt, skulle själv vilja ha!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0