Upptäckte när jag lossade framdrevskåpan på min Gixxer K1 (2001) att kopplingspinnen (clutch push pin) var krokig, den ramlar lätt ur när man lossar kåpan till framdervet, därför upptäckte jag det. (den rullade på golvet, jag såg den vobblade...)
Har även märkt ett litet oljeläckage som troligen kommer från den runda lockformade gummipackningen den glider in i motorn genom. Oljan rinner längs vänster sida ner på tråget, samt vänster fairing sido kåpa, ej mycket men det stör
Nu min fråga; kan man byta denna packning utan att klyva motorn. Har någon liknande erfarenhet?
Ska beställa en ny RAK pinne och sedan hålla tummarna att det kanske blir tätare..
Om pinnen ej är rak kanske packningen får svårt att hålla tätt. Vet någon om pinnen "rullar" i motorn eller bara åker in o ut? Alltså om den spinner?
Mvh Krutow
Har även märkt ett litet oljeläckage som troligen kommer från den runda lockformade gummipackningen den glider in i motorn genom. Oljan rinner längs vänster sida ner på tråget, samt vänster fairing sido kåpa, ej mycket men det stör
Nu min fråga; kan man byta denna packning utan att klyva motorn. Har någon liknande erfarenhet?
Ska beställa en ny RAK pinne och sedan hålla tummarna att det kanske blir tätare..
Om pinnen ej är rak kanske packningen får svårt att hålla tätt. Vet någon om pinnen "rullar" i motorn eller bara åker in o ut? Alltså om den spinner?
Mvh Krutow
Last edited: