Kromspray?

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Jag handlade på biltema en sprayburk som skulle vara som krom, men jag test sprayade på ett föremål och det blev typ silvrigt.

Falsk marknadsföring eftersom hatten på sprayburken riktigt glänser av krom.

Någon som vet vart jag kan få tag i riktig kromfärg?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har sett de där burkarna. Blir mer som halvpolerad alu. Vet inte hur plastcrome funkar så Jag är lika nyfiken.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag skickade ett par lyktglas till en skånefirma som lackade krom på dem, halva överdelarna. Det blev bra. De kunde måla fälgar också. Det var ganska dyrt och jag hittar dem inte när jag googlar, så de la väl ner.

Sprayburkskrom köpte jag ngngång till moppen men då mina preferenser var satta till en annan nivå på den tiden kan jag inte säga hur det blev riktigt..

Matthew

Måste komma före.....
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
en blå önskas
Finns ingen burkspray som motsvarar nått som liknar krom, man kan få nån typ av Silvernyans som bäst. Dock släppte Sikkens för några år sedan en 2 komponents färg, som enligt uppgift skulle motsvara kromfärg.
Dock hittar jag ingen info på Sikkens hemsida. Nackdelen med denna då, priset naturligtvis, låg närmare tusenlappen för en liter färg.
Vissa motivlackare har specialutrustning för att få nyanser i guld och krom nyanser, men det kostar att ligga på topp :), kanske nått sånt dom använde när de fixade dina framlampor, då kan det kanske löna sig !

//Matthew

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ska finnas om du söker på nätet nå firma som håller på med sånt.. kan även så de såg eloxerat ut, mönster o allt möjligt.. va fräsigt o kolla på sidan iaf.. om de sen funkar i verkligheten vet jag inte men de borde de för de va inge vanlig biltema burk o kosta lite mycket mer :)

va bra att jag var till hjälp va :rolleyes:

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Såg någon tråd här på SH ang någon firma som kunde fixa ngt som liknade krom o en massa andra fräsiga grejjer (orkar inte leta men den finns), kan vara samma skit som ozeo snackar om! :tuttar

mickelin

Guest
Upplands Bilfärg i Uppsala! Niklas är färgernas gud... 018-140401.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0