KTM 125 exc -99

SweeT

Lånar hellre ut flickvännen än hojjen !
Gick med
20 Feb 2009
Hoj
Yamaha yzf R6 -00
Hej jag undrar om det går att väg regga en KTM 125 exc -99 (vad man behöver göra) undrar också om de kostar mycket pengar och om de är värt de. tack för era svar ^^

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Svårt, dyrt och "omöjligt" har det kommit fram i övriga, nära nog, identiska trådar.

SweeT

Gick med
20 Feb 2009
Hoj
Yamaha yzf R6 -00
Svårt, dyrt och "omöjligt" har det kommit fram i övriga, nära nog, identiska trådar.

Okej skit i frågan om de går jag vet att de går berätta vad jag behöver göra istället =) alla ska vara så drygt negativa på den här sidan -.- vad menas med dyrt och omöjligt ?? den där kommentaren gav mig verkligen inget svar på frågan..

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Dels måste du ju fixa en del elektriska prylar i form av blinkers tuta bla bla bla. Men sedan skall du göra bullerprover på den atrypa den och sedan skaffa intyg på att den är strypt. Men framför allt ska du ha ut ett COC intyg. Sedan ska du tydligen ha ett till intyg från generalagenten.

Detta är ett citat från Philsson på forumet som efter många om och men lyckades regga sin Husa 501.

"Kortfattat så har det krävts ett COC samt ett Typgodkännandeintyg att utgå ifrån. Sen har jag fått strypa hojen på verkstad och fått ut intyg på arbetet som i sin tur har kunnat leda till ett intyg ifrån generalagenten som medger att arbetet utfört på verkstaden motsvarar helfordonsgodkända utförandet FÖR MOTORN till denna cykeln. Sen har det behövdes ett intyg gällande hela cykeln för att få den igenom och detta har jag alltså nu i slutändan lyckats fixa fram hos en motorsågsverkstad. Intyg som enligt Husaberg skulle krävas att dra ner hojen till Österrike för kontroll och det med troligt avslag. Men varifrån intyget kom hade för bilprovningen ingen betydelse sålänge det handlade om en verkstad. Husaberg däremot sa att demsjälva inte ens hade behörighet att skriva ut denna typen av intyg.
Nu är hojen i varje fall registrerad och vägen dit har inte längre någon betydelse. Ack så skönt!. "

Så jag säger lycka till! :)

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Om man ska ta den "raka" vägen behöver du ett Euro 3 godkännande om det ens går att få... Om det går blir det svårt att uppfylla kraven. Förgasartvåtaktare är ju inte kända för att vara extremt miljövänliga...

Tycker dyrt och "omöjligt" svarar ganska bra på första inlägget där du undrar om det kostar mycket, är värt det och om det går :va
Värt det? Har jag jävligt svårt att tro.

Alla jag hört som ska LV-regga, utom philson, har gett upp

SweeT

Gick med
20 Feb 2009
Hoj
Yamaha yzf R6 -00
Tack för givande svar =D kan säga att jag släppte den ideén så fort jag såg lundgrens inlägg =) lite väl mycket jobb för mig ><

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
KTMs -99 saknar COC-intyg är jag till 99% säker på, alltså får du inte igenom den...

Var och kollade på just en sådan hoj, och ägaren hade varit tvungen att importera hojen i fråga för att få papper på den.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Okej skit i frågan om de går jag vet att de går berätta vad jag behöver göra istället =) alla ska vara så drygt negativa på den här sidan -.- vad menas med dyrt och omöjligt ?? den där kommentaren gav mig verkligen inget svar på frågan..

Negativ tyckte han gav dig ett realistiskt svar. Sluta bete dig som en fjortis och börja gråta för att någon ber dig dra upp byxorna.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Du får exakt lika mycket problem med den. Och det som i huvudsak stoppar dina drömmar är EURO3.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Fast det var ju inte enkelt innan den lagen heller
Om man hade otur, ja. Annars var det simpelt. Han som reggade min Qvarna fick ett intyg från Qvarna över ljuddämparen (tror jag) och ett som sa att strypningen var i. Klart! :)

Men det var då det, bättre förr osv :hihi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...