Ktm 125 exc Däck

Captain Aweesome

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2010
Hoj
Busqvarna sm 125 02
Hejsan!

Jag undrar om det slits mycket om man åker med cross däck (fälg)
eller motard däck(fälg)

Tacksam för alla svar :banana

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
För att hjälpa dig på traven innan du formulerar om frågan:

Däck + fälg = hjul

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Crossdäck är inte så värst på asfalt, ska man åka på blandade underlag så ska man skaffa däck som är nåt mittimellan.

Det är lagligt tat köra med crossdäck dock, men det sladdar en del.

Mortarddäck är sporthojsdäck för asfalt främst så det säger ju en del.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Crossdäck på asfalt suger. Med min gamla exc300 ritade jag lakrits på alla växlar. Bröt även armen när jag skulle haka på motardpolarna (släppen är rätt plötsliga) men de är kul som fan i rondeller hehe

Kör man mest grus och eller asfalt ta nåt offroaddäck. Kör du mest grus och skog, ta cross/endurodäck

Att köpa loss däck från tävlingsförare är rätt bra. Däck som gått typ 4h för en hunka styck

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jo men skärp dig, det finns vettiga däck som inte är crossdäck som du kan sätta på, det fins rentas rätt sjyssta däck för gata om mna vill, ok det blir inte som motradtfälgar med feta däck men då en sån här hoj väger rätt lite så funkar det riktigt bra ändå.

Det som gäller om du tänker köra i tan och på småvägar är väl att justera fjädringen lite hårdare och sen med däck som INTE är crossdäck så är det lugnt tat åka med andra 125or tycker jag iaf som gjort det med långt långsammare offroad 125or än de sportigare 125or jag åkt med, och det här är ju ingen slö jäkla 125a heller.

OK på bankörning kan jag se en skilnad förstås, en i praktiken där ute i verkligheten så är inte skillnaden enorm om vägen inte bara går rakt fram.

Captain Aweesome

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2010
Hoj
Busqvarna sm 125 02
Jo men skärp dig, det finns vettiga däck som inte är crossdäck som du kan sätta på, det fins rentas rätt sjyssta däck för gata om mna vill, ok det blir inte som motradtfälgar med feta däck men då en sån här hoj väger rätt lite så funkar det riktigt bra ändå.

Det som gäller om du tänker köra i tan och på småvägar är väl att justera fjädringen lite hårdare och sen med däck som INTE är crossdäck så är det lugnt tat åka med andra 125or tycker jag iaf som gjort det med långt långsammare offroad 125or än de sportigare 125or jag åkt med, och det här är ju ingen slö jäkla 125a heller.

OK på bankörning kan jag se en skilnad förstås, en i praktiken där ute i verkligheten så är inte skillnaden enorm om vägen inte bara går rakt fram.

Okej, så du menar att jag inte ska köpa motard hjul . isstälet finns det andra däck man kan köpa?:)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...