watteee skrev:Hej, jag har en fråga. Får man lov att registrera en KTM 125 exc som lätt MC?? den har juh lampor och allt sådan, men man måste väll strypa den?
Mvh Matte
nä men bort med det efter besiktning...Conrad skrev:Det följer med ett landsvägskit till cykeln. Det är bara att plocka på det. Men det stryper cykeln till 4,7kW så motorn lär inte gå särskilt bra.
Conrad skrev:Det följer med ett landsvägskit till cykeln. Det är bara att plocka på det. Men det stryper cykeln till 4,7kW så motorn lär inte gå särskilt bra.
triple skrev:Ser att du har en 125, men 200:an är ju väldigt lik...
Jag är alltså på jakt efter en 200exc och har hört att blinkare och sånt följer med den också (dom flesta verkar dock slarva bort grejorna...??)
Går det verkligen att LV regga den?
Måste man inte ha hastighetsmätare, och ljuddämpare som låter "pfert, pfert"?
Enda anledningen att LV-regga en 200exc är ju att det blir lägre försäkring, vet du om det blir det??
watteee skrev:Hmm?? Så det ska följa med ett landsvägskit till motorcykelen då?? alltså till 125an?? och om man inte har det, var kan man köpa det då?
Mvh Matte
watteee skrev:Men sen om man tar av strypningen Låter den mycket då?? Hjälper det lite om man bytar stoppningen i ljudämparen?
Conrad skrev:Japp! Det går att LV-regga dom. Hela kitet får man med från fabrik när cykeln köps ny.
Visst är det så att tidigare ägare brukar ha slarvat bort grejorna, men dom ska finnas. Men som sagt: Min måste strypas till 4,7kW och det är förmodligen för att få motorn att låta "pfert, pfert"...
Hastighetsmätaren är en sigma sport cykeldator.
triple skrev:Ser att du har en 125, men 200:an är ju väldigt lik...
Jag är alltså på jakt efter en 200exc och har hört att blinkare och sånt följer med den också (dom flesta verkar dock slarva bort grejorna...??)
Går det verkligen att LV regga den?
Måste man inte ha hastighetsmätare, och ljuddämpare som låter "pfert, pfert"?
Enda anledningen att LV-regga en 200exc är ju att det blir lägre försäkring, vet du om det blir det??
Fluxir skrev:går det överhuvud taget att få in en 200 som LV??
försäkringen borde bli lägre... dock inte hops trygg hansa då dom utgår ifrån original effekten... vet inte hur det är med andra försäkringsbolag.
Fluxir skrev:går det överhuvud taget att få in en 200 som LV??
försäkringen borde bli lägre... dock inte hops trygg hansa då dom utgår ifrån original effekten... vet inte hur det är med andra försäkringsbolag.
triple skrev:Jag tänkte inte så mycket på effekten men har hört att folk försöker LV-regga sedan E-reggning blivigt dyrt. Tror inte det är effekten som avgör priset så mycket, fast jag VET inte..
Sedan är det kul att kunna köra fram och tillbaks till jobbet LAGLIGT också...
Conrad skrev:Frågan är om cykeln mår bra av sådan åkning. Men vad vet jag. Kanske inte är så farligt.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |