Video KTM 1290 Duke testas av Motorcycle.com

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Hade han verkligen inget negativt att säga? Inte ens nåt litet? Inget alls? Imponerande...

Det är säkert en mäktig hoj, men inte riktigt min kopp te. Den är nog lite för hög för mig...

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hade han verkligen inget negativt att säga? Inte ens nåt litet? Inget alls? Imponerande...

Det är säkert en mäktig hoj, men inte riktigt min kopp te. Den är nog lite för hög för mig...

Den var faktiskt inte sådär värst hög.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Är den som släpps nu en R-version eller kommer det en pimpad till nästa årsmodell?

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Jag trodde helt ärligt att KTM skulle få svårt att trumfa Super Duke 990 som utan tvekan är bland det mest underhållande som finns på två hjul, dessutom kan man åka ruskigt fort om färdigheten finns där, men nya 1290 verkar inte ens vara av denna värld, vad har KTM ställt till med?!
Den verkar vara långt bortom galen, fysatan så taggad jag är inför provturer frammåt våren :D
Tyvärr blir det gamla bettan en säsong till men sedan är cashen säkerhetställda och ett inköp kommer att till 99.9% bli av :banana

Men prislappen på ett fullt race-akra och lite annat godis gör mig knäsvag :(

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Är den som släpps nu en R-version eller kommer det en pimpad till nästa årsmodell?

Den heter i varje fall 1290 SuperDuke R... MEn kommer i typ tre utföranden, där Race är det hårda alternativet med styv fjädring, rejssadel och kraschpuckar.

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Jag gillar 1290:in skarp, hur cool som helst:) Hur är fartvinden när man kör för er som kör liknande maskiner?

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Jag får väl förtydliga mig.

KTM har ofta gått egna vägar när det gäller design och och blivit något av en stilbildare. RC8, till exempel, känns fortfarande väldigt modern. Därför blev jag lite besviken när produktionsexemplaren av 1290 Duke ser så "vardagliga" ut i mina ögon. När jag såg videon första gången var jag faktiskt övertygad om att hojarna man såg framifrån på banan verkligen var ER6. Även linjespelet från sidan lånar friskt från den rådande designtrenden på nakna hojar.
Därmed inte sagt att den är ful eller dålig på något sätt.

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Den verkar vara ett riktigt jävla monster! Insane! Men jag kan verkligen inte tycka den är snygg :(((

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
rätt ball hoj. synd bara att den har en blandning mellan "tyskröv" och vanlig bakdel...

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Drömhoj. Jag kommer äga en sån någon dag. 195 hk med deras akra tillval :D

BEST! BMWn känns nästan tam i jämförelse...

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Varför kan dom inte göra en 1290 så här? 041 (3).jpg Hm? kan man få in en 1290 motor i en sån :) Då vill jag ha. :D

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Den kommer komma i en version, R och två olika färger
Sedan får man fixa iordningen som man själv vill.

Helt otrolig hoj. Fick privelegiet att vara på den svenska releasen i torsdags!:yoparty

Bifogat

• DSC_0046_01_01.jpg
    DSC_0046_01_01.jpg
    239.6 KB · Visningar: 142
  • DSC_0017_01.jpg
    DSC_0017_01.jpg
    221.4 KB · Visningar: 117
Last edited:

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Varför kan dom inte göra en 1290 så här? View attachment 394882 Hm? kan man få in en 1290 motor i en sån :) Då vill jag ha. :D

Går säkerligen med lite vilja våld och vaselin, men kanske enklare å billigare tid och tålamodsmässigt att "bara" köpa duken direkt ist:p va ju nån stolle här som bytade ut motorn i sin hypermotard till en 1100cc panigalemotor med lyckat resultat så vitt jag vet. google så finner du tråden.
en sak e iaf säker. med 80%mer hk än din motor och kanske viktigast 50%mer vrid, så behövs nog ramen lite ordentlig förstärkning hehe

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...