KTM 380SX Bra eller anus?

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Söder
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Hej
(visste inte vad jag skulle posta men chansar här)

Har kikat runt lite å funderar nu på att slå till på en KTM 380SX -02
Är ju lite av en udda modell eller? men försäljaren sa att den var bra om man ville åka lite is och kanske 2takts knattra lite motard.....men jag kommer väl mest åka skog/bana/grop.
Om det är nån som åkt 380 eller vet nåt om den dela gärna med er av era erfarenheter.....tänkte på hållbarhet å så.....

Dilemma: välja KTM:en eller satsa på japansk 250cc 00-02??? bör tilläggas att jag inte åkt nå cross tidigare.

Tacksam för svar Danne
 
Last edited:

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det är ju ett riktigt as till att gå. KTM körde väl med den SXS kittad i 500VM innan 520 kom. Läste någon beskrivning om hur den går jämför mot en 250, när du tänkt köra rakt fram går den på bakhjulet och det går dubbelt så brett genom kurvorna som man räknat med osv. Men vänta tills Rejser ser din fråga han är väl lite av en 380guru här på sporthoj.
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
acura skrev:
Det är ju ett riktigt as till att gå. KTM körde väl med den SXS kittad i 500VM innan 520 kom. Läste någon beskrivning om hur den går jämför mot en 250, när du tänkt köra rakt fram går den på bakhjulet och det går dubbelt så brett genom kurvorna som man räknat med osv. Men vänta tills Rejser ser din fråga han är väl lite av en 380guru här på sporthoj.
Den lär nog gå. Frågan är fall den inte går FÖR bra för att köra i skogen med som nybörjare...
 

CR500AF

slanga sjef
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Norge Oslo
Hoj
Ktm prestige snart solgt Yamaha R6 solgt Cr500AF Aprillia SR 50 Ditech solgt
fan va ni e kyllinger jeg åker hele dagen med min cr500af den e jette fin å åke med når det er knixigt bare at åka på tomgang ju :) sen når det åpner up lite er det bara att gasa :banana :banana men jag åker nog fortare med en mindre hoj men inte så roligt
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
ja jag får väl säga nått då... :)

en 380 är som sagt kanske lite för jobbig(eller skitkul)om du inte kört cross tidigare.
alla nya 250´s går som fan dom oxå och räcker till mer än väl.
hållbarheten på 380 är väldigt bra, byt kolv nån gång om året och tanka o kör.
köra i skogen är inga problem faktiskt, hojen är så stark att det går o glida omkring på 3an, 4an och även 5an och då går den fint med ett gött vrid.

ähmen, köp en du!
 

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
acura skrev:
Det är ju ett riktigt as till att gå. KTM körde väl med den SXS kittad i 500VM innan 520 kom. Läste någon beskrivning om hur den går jämför mot en 250, när du tänkt köra rakt fram går den på bakhjulet och det går dubbelt så brett genom kurvorna som man räknat med osv. Men vänta tills Rejser ser din fråga han är väl lite av en 380guru här på sporthoj.


hehe det e ju jag som myntat begreppet.....
har åkt 380....funkar kanon på vintern o till "lek" men jobbig om du ska åka seriöst, "lite väl mkt effekt" men grymt skoj ångrar att jag sålde min, men med motard hjol så vibrerar den något fruktansvärt, så glöm allt som inte är rejs, dvs går inte att åka 5km på landsvägen :tuttar
 

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
xr 650
Den dvdn som enduromx sålda ("gripendygnet, ur banans synvinkel") kördes ju på en 380 och den verkade ju gå ruggigt bra.. iallafall på rakorna då de kunde vrida ur den lite. Verkade lite knixig i skogen och så men. Kolla in dvdn.. den är skön.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top