så det är ingen kul mc om man inte får köra ostrypt?
va med en kompis igår hann inte snacka så mycket men han körde en 525a på mellankortet och då hade han satt trottle stopp på den ? vad betyder det
är 625/640 ostrypt godkänd på mellan kort? 660 har jag hört att den går inte att fixa så att den är laglig
På 525an är det väl 5-15 h för olje och filterbyte?
va med en kompis igår hann inte snacka så mycket men han körde en 525a på mellankortet och då hade han satt trottle stopp på den ? vad betyder det
så det är ingen kul mc om man inte får köra ostrypt?
va med en kompis igår hann inte snacka så mycket men han körde en 525a på mellankortet och då hade han satt trottle stopp på den ? vad betyder det
är 625/640 ostrypt godkänd på mellan kort? 660 har jag hört att den går inte att fixa så att den är laglig
På 525an är det väl 5-15 h för olje och filterbyte?
De är i princip omöjliga att köra med strypningarna i men man kan ju köra ostrypt. Det är ett stopp som gör att man inte kan gasa mer än typ 25% av fullt...
Olja och filterbyte är en piss i Nilen det är renoveringarna efter drygt 1000mil som går lös på 10kkr bara i delar som är det sura. Dessutomr asas där rätt gott om RFS motorer vid gatåka....
LC4 är ett betydligt bättre val. Både bättre serviceintervaller, bekvämare och lättare att verkligen åka omkring strypt. Men visst den är lite tyngre och mindre racemässig...
okej då blev det lite jobbigare att det skulle vara så dyrt med service
förstår att det är inte är samma drag i lc4 men är det ett liknande? har funderat ganska mycket på 625 men visste inte att man fick köra den på mellan kortet.
edit
: 625 verkar vara lite dyrare i inköp också
/Pontus
De är i princip omöjliga att köra med strypningarna i men man kan ju köra ostrypt. Det är ett stopp som gör att man inte kan gasa mer än typ 25% av fullt...
Olja och filterbyte är en piss i Nilen det är renoveringarna efter drygt 1000mil som går lös på 10kkr bara i delar som är det sura. Dessutomr asas där rätt gott om RFS motorer vid gatåka....
LC4 är ett betydligt bättre val. Både bättre serviceintervaller, bekvämare och lättare att verkligen åka omkring strypt. Men visst den är lite tyngre och mindre racemässig...
Går i ungefär samma tankar som TS. LC4 var tanken från början, men i takt med att suget för banåka och enduro/skogsåka ökar minskar lusten för gatåka och en 525a börjar kännas vettigast pga vikten, särskilt i skogen.
Trodde först att det var den vanliga kolv och kamkedja-servicen du pratade om, och den kan ju aldrig gå på 10 k, Snarare 3 eller?
Men vad är det som ska göras i renoveringen du pratar om? Trodde inte att man behövde göra större jobb än att byta kolv regelbundet.
Det tråkiga är att en 640 inte kommer att fungera i endurospåret, jag iofs inte provat. Men eftersom den väger 140 kg (?) känns det svårt.
Han bor i västerås någonstans.
Visst funkar den. Beror på om du tänkt åka lite skogsstigar eller köra novemberkåsan. Skogsstigar funkar den perfekt till och även lättare enduro. Kåsan blir nog lite värre, dock går det med rätt förare
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen
Transportstyrelsen vill kun... |
|
Aprilia RSV4 X ex3ma
Aprilia har presenterat RSV... |
|
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail
En dröm sedan många år har ... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Foto: LEON Transportstyr... |
|
Aprilia RSV4 X ex3ma
Aprilia har presenterat RSV... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |