ktm 640 -04 går snålt

p. jernstrom1

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2010
Ort
Nyköping
Hoj
-04 KTM 640
har nyligen köpt en motard :gnissla blev en ktm 640 -04..
väldigt kanon på många sätt... tummen upp!

men har ett problem, det är att hojjen går snålt, avgassmäller när man släpper gasen och stiftet är kritvitt, samt att den ibland hackar till lite när man kommer upp i högt varv på fullgas.
hojjen är även svårstartad, en varm sommardag startar den kanske på 30e kicken. *svettig* (och batteritorsk haha) nu när det är -10 så ville den inte starta alls med batterihjälp :huvet
har ej kollat efter några läckage.
dock flyttat upp nålen ett hack utan resultat, finns nog ett hack till om man skulle vilja..

sitter en sebring ljuddämpare på med öppnad luftburk, orginal förgasare med okänt munstycke. vad tror ni jag ska ha för munstycke till det? 165 170?

jag fick med orginalmunstycket vid sidan om. har ej kollat vad tidigare ägare monterat istället.
vart kan man beställa nya mynstycken? kan ej hitta det någonstans. har varit inne på en lokal mc handel men dom kunde inte få fram nått. samt googlat i ett halvår haha..

har hört att de kanske sitter någon justerskruv på förgasaren också? den har jag ej rört isåfall...

tacksam för lite råd!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det låter absolut bestyckningsrelaterat. Original är bestyckningen mer inriktad på att klara avgaskrav och nålen är därefter. Öpnnar man sedan upp avgas/insug behövs absolut en ombestyckning.

Först och främst behöver förgasaren rengöras invändigt. Lågfartsdelen på BST förgasarna är känslig för smuts och oxid. Plocka ner och rengör...

Därefter hänger du i annan bestyckning. Först och främst måste nålen bytas då original har för lite taper och då spelar det ingen roll vad du hänger i för munstycke. Därefter körrekta huvud och lågfartsmunstycken och justering av bränsleskruven.

Jag har ett färdigt bestyckningskit med externt justerbar bränsleskruv över....
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top