Antar att det är som dom vanliga lc4 motorerna och då vill dom gärna ha en annan förgasare och ett öppet system sen är väl en annan kam ett alternativ.. Frågan är bara hur mycke pollar man vill ha ut och hur stor plånboken är =)
Nån som kan svara på vad orginal drevningen är? Tycker min är väldigt lågt drevad men kan bara vara att man inte har suttit på en motard på ett tag...
Hittade även en mystiskt el fel där instrumenten på panelen visar fel vid ex helljus och när man blinkar dvs.. blinkar man höger visar den vänster på panelen, på själva hojen blinkar det höger.. nån som har nått tips??
Hmm. kan det vara så att det har bytts plats på 2 elsladdar så att strömmen går åt "fel håll" ? kolla så att det är + polen som går till strömbrytare och reläer.
Jag tycker att utväxlingen inte är helt oprimal på Duken.
1:an är för låg och 2:an är för hög. De övriga ligger bättre ...
Drevar man ner så blir 1:n löjligt låg, men de andra växlarna OK.
Kör man orginal eller drevar upp så får man växla lite senare, köra längre på lägre växel. men hojen tuffar på bättre vid lugn körning eller på landsvägen.
Jag kör med orginal, men hade tidigare en kugg mindre fram.
Bättre eller sämre ? -det är en smaksak
Ang. trim
1: ta bort SAS, EPC eller allt vad det heter
2: öppna avgassystemet.
3: öppna luftburken
4: Byt förgasare.
5: Byt kam
6. Porta toppen (om det inte är en nyare high flow topp, -03 eller senare).
7. Hög komp kolv eller plana toppen.
8. större ventiler.