Ktm 640 startmotor o instrument trasigt ?

jungel_jim

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Ktm Lc4 640sm 2003
nån som vet vad det kan vara för fel på motarden min, instrumenteringen är död när man vrider på nyckeln o likaså start motorn men har inga problem att starta den på kicken.
o nytt batteri har jag satt dit o kollat alla säkringar utan framgångar....

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Skumt ned instrument men annars skulle jag kollat kontakten vid kopplingshantaget.

jungel_jim

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Ktm Lc4 640sm 2003
Skumt ned instrument men annars skulle jag kollat kontakten vid kopplingshantaget.

har kollat de mesta snart förutom att mäta tändnings låset ska göra de för ja kan lyckas få det till att blinka om man står o vrider de fram o tillbaka ett tag....

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Ang. startmotorn så finns det en kuggkrans som ibland kan gå hädan. Öppna och kika. Lätt gjort.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Först och främst mät om där kommer fram ström till startmotorn när du trycker på knappen. Gör där inte det så felsök bakåt i systemet...

jungel_jim

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Ktm Lc4 640sm 2003
har redan gjort det mesta som ni sagt, men instrumenteringen fungerar inte hur än jag gör de enda jag kan komma fram till är att de kan va kabel stumpen med klumpen från tändningslåset som kärvar nån som varit ute för det??

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Att cyklen går att starta med kicken kommer sig av att tändsystemet troligen matas med ström direkt från svänghjulet, vanligt på enstånkor som baserar sig på cross/endurocyklar.

Att instrumenten och startmotorn är döda tyder på kabelbrott, säkring som gått, batterislut eller kontaktfel i tändningslåset. Bara att felsöka, börja vid batteriet.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA