Ktm 660 -04

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Pratade med Peter (mycket känd crossförare) som jobbar för KTM Sverige idag på bikedagarna. KTM "stal" cyklar för oss i Sverige förra året. Egentligen skulle det kommit 60 st 660 till oss fast det kom enbart 38 st restan togs till hemmamarknaden.
Som kompensation för detta kommer Sverige bli det land som får de nya -04:eek:rna först samt att det kommer klar många mer cyklar än förra året..... :crash
Med riktig tur finns de redan här i juli enligt Peter.
Går bara o väntar tills jag ska skriva på en beställning :bow

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF-R1 -18
Är det bara jag som tycker det är korkat?
De har ju 5 månader till på sigatt utveckla hojjen. Varför är alla fabrikat så kåta på att släppa hojjar för tidigt?

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
jb skrev:
Är det bara jag som tycker det är korkat?
De har ju 5 månader till på sigatt utveckla hojjen. Varför är alla fabrikat så kåta på att släppa hojjar för tidigt?

Ktm har väl inte gjort någe revolutionerande ändringar på LC4orna, det var väl till i år med nya toppen och svingar mm på sm modellerna

Blir det några små uppdateringar så är det väl enkelt att bara tex, byta bromsskivan å ändra dekalerna samt lite färg på plasten.

Men NÄR ska de sluta med MT-60däcken

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF-R1 -18
Tom Byron skrev:
Ktm har väl inte gjort någe revolutionerande ändringar på LC4orna, det var väl till i år med nya toppen och svingar mm på sm modellerna

Det är ju det jag menar. Har de längre tid så kanske de kan komma med mer saker.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jb skrev:
Det är ju det jag menar. Har de längre tid så kanske de kan komma med mer saker.

AHA, jag fattade fel :fatta! Men vad ska det göra då ett nytt chassi med gammelklumpenmotorn är väl inte så bra. Ny motor och chassi? Det är ju inga som tävlar direkt med LC4orna så ...... kanske en mera "svenssonanpassad" 525...... ?? Skulle vara coolt med 450/525 som motarder från början :fakta

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Tom Byron skrev:
AHA, jag fattade fel :fatta! Men vad ska det göra då ett nytt chassi med gammelklumpenmotorn är väl inte så bra. Ny motor och chassi? Det är ju inga som tävlar direkt med LC4orna så ...... kanske en mera "svenssonanpassad" 525...... ?? Skulle vara coolt med 450/525 som motarder från början :fakta

Finns ett "rykte" om att KTM ska släppa en 450 SM 2004... Vi får väl se om dom "lyckas"... Men det vore coolt iaf!

/Lucky9

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Själv funderar jag just på att gå ner i storlek och vikt och strunta i 660 inför nästa år. Handla på sig en 525 med bigbore-kit och några hjuluppsättningar (i storlek 3,5" + 5") och lite annat småtrim. En lätt cykel med bra chassi är vad som gäller :)

660:n har visserligen bra vrid och går fint, men lider av fetma pga gatu-anpassning - Den motorn i ett Duke-chassi skulle jag dock kunna tänka mig som stads/landsvägs-hoj.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag har oxå tänkte lite på 525 fast då utan trim så den håller...... (eller så jag har råd att hålla den igång)

Den som lever får se

TomK skrev:
Själv funderar jag just på att gå ner i storlek och vikt och strunta i 660 inför nästa år. Handla på sig en 525 med bigbore-kit och några hjuluppsättningar (i storlek 3,5" + 5") och lite annat småtrim. En lätt cykel med bra chassi är vad som gäller :)

660:n har visserligen bra vrid och går fint, men lider av fetma pga gatu-anpassning - Den motorn i ett Duke-chassi skulle jag dock kunna tänka mig som stads/landsvägs-hoj.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...