KTM 660 -05 samt bil stulna, Luxgatan, Lilla Essingen, 28/5

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Som rubriken säger har jag blivit av med både bil och hoj i natt, info:

Plats: Luxgatan, Lilla Essingen, Stockholm.
Tid: 00.30-08.00, 28/5 2009.

Hojen: KTM 660 -05.
Registernr: WZR 713
Svart.
Hemmabyggd ljuddämpare under sitsen. (Bra kännetecken.)
Koso RX1 hastighetsmätare.
Waveskiva fram.

Bilen: Nissan King Cab -89.
Registernr: ÅLJ 618 (Saknar nummerplåt fram.)
Blå.
Vänster bakdäck är ett dubbat vinterdäck.
Båge i fronten med 3st extraljus.

Känns lagom surt nu, precis lagom till att säsongen kör igång på allvar. Bilen hade dessutom bara trafikförsäkring (och då hade jag stereo för några tusen och motorcykelkläder för ytterligare flera tusen där).
Om någon ser eller hör något, snälla, säg till mig.

Mvh,

Petter

073-8367813 (Svenskt nr)
+358 457 3421 341 (Åländskt nr, ifall jag inte svarar på det Svenska)

Bifogat

• IMG_6816.jpg
    IMG_6816.jpg
    126.8 KB · Visningar: 247
  • IMG_6817.jpg
    IMG_6817.jpg
    122.2 KB · Visningar: 277
  • IMG_6818.jpg
    IMG_6818.jpg
    114.5 KB · Visningar: 163
  • DSC_2989.jpg
    DSC_2989.jpg
    138.8 KB · Visningar: 147
  • DSC_2996.jpg
    DSC_2996.jpg
    128.6 KB · Visningar: 127
Last edited:
Dags för en liten uppdatering här då:

Jag anmälde bil och hoj stulna vid 11.15 igår.
Vid 13-tiden hade en kvinna sett min bil stå på Mössebergsvägen 22 i Bromma, och blivit nyfiken på bilens åländska plåtar då hon själv var född på Åland.
Hon går fram och tittar runt lite, och ser bland annat ett kort i passagerarsätet där min pappas namn står. Hon frågar en kille som håller på och grejar med bilen om den är hans, och han svarar ju givetvis "Ja.".
Kvinnan tvivlar dock, och ringer Polisen. Både på 114 14 och efteråt på 112 och anmäler pågående brott. Polisen agerar dock inte alls.
Hon försöker även ringa min pappa (hon kollade upp numret i en åländsk telefonkatalog) men får inte tag på honom då han sitter i möte.
Lite senare sticker killen iväg igen, trots att kvinnan försöker stoppa honom.
Allt detta är jag ovetande om.

Vid 17-tiden ringer Assistanskåren upp mig och berättar att min bil blivit upphittad i Bromma och frågar om jag vill ha den bärgad. Jag skickar dit en kompis istället för att ta hand om den, men då har ju bilen redan varit borta igen i över 3h vilket jag ju var ovetande om.

På kvällen får kvinnan tag på min pappa, och han ringer upp mig. Jag kontaktar kvinnan och hon berättar vad som hänt.

Nu känner jag så här:
-Enorm frustration över att Polisen inte alls agerade.
-Om Polisen inte hade tid/lust/ork att åka själva hade de ju kunnat ringa mig. Bilen fanns mindre än 4km från där jag var, så jag hade ju kunnat springa dit själv för tusan!
-Bitterhet över att de säger att bilen var upphittad när den i själva verket hade varit försvunnen i flera timmar, igen.

Hade Polisen agerat på ett bra sätt hade jag kanske haft både hoj och bil tillbaka nu, och bilen hade antagligen varit ganska intakt dessutom då tjuven inte verkar ha haft tid att göra något vid det laget.
Nu känns det som att jag antagligen aldrig kommer att återse varken hoj eller bil, och får jag någonsin återse bilen så kommer ju allt jag hade i den (stereo och motorcykelkläder för närmare 10k) vara borta.

Förbannade satans Polisjävlar vill jag bara säga just nu.

Lägg ut tel nr ifall man ser den .
Är lite då & då i Västerort håller ögonen öppna

Ja polisen åker inte längre på sånt.

Man får ljuga för att få fart på dem.

Typ, att någon viftar med pistol iklädd rånarluva.

Sätt dig i en bil på Fridhemsplan och vifta med en luftpistol så har du snart fem snutbilar där. ( egen erfarenhet )

När man var liten fick man åka polisbil hem för småsaker, men nu när man är gammal och behöver dem så har andra kostnader i samhället gjort att de skriver av brotten samma sekund som de anmäls utan att ens åka o titta.

Grymt tråkigt, bor själv på Lilla Essingen, men har inte varit med om något liknande, förutom att någon jävel går och snor mina dammkapslar hela tiden xD

Hoppas du får tillbaka hojen.

Brukade den stå utanför parken, på mc-parkeringen där nere? Ska hålla utkik..

Arg blir man när man hör din historia!!

Vi borde helt klart lägga mer skattepengar på en polis och ett rättsväsende som får mer tid att lägga på sådana här viktiga saker...

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back