Conny
Ny medlem
Med reservation att jag kanske har missat något i forumet här, tänkte jag starta en tråd här eftersom jag planerar att köpa mina första hoj kanske redan inom en vecka!
Motarden i fråga är en KTM 660 - 06, som jag skall köpa av en bekant.
Jag är dock lite kluven innan jag står till och har lite fråga jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig att svara på!
1. Får man köra upp med en KTM 660 på körskola för tungt MC-kort? Hur lyder begränsningarna? Är det över 0.16kW/kg och över 700cc som klassas som tunt?
2. Hur fungerar det rent praktiskt med strypningarna som tas bort? Om det står 21 kW i regpapperna och i verkligheten ligger effekten på 40 kW t.ex. hur fungerar det vid poliskontroller, försäkringsärender etc? Kan man regga hojen "över" 21 kW?
3. Hur brukar körskolar ställa sig till att övningsköra alternativt köra upp med egen hoj? Brukar de oftast vara rätt okej med det är eller vill det gärna velas hit och dit? Skall ringa runt nu i veckan och höra, tänkte bara se vad ni tycker de anser i allmänhet.
Vänliga hälsningar Conny!
Motarden i fråga är en KTM 660 - 06, som jag skall köpa av en bekant.
Jag är dock lite kluven innan jag står till och har lite fråga jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig att svara på!
1. Får man köra upp med en KTM 660 på körskola för tungt MC-kort? Hur lyder begränsningarna? Är det över 0.16kW/kg och över 700cc som klassas som tunt?
2. Hur fungerar det rent praktiskt med strypningarna som tas bort? Om det står 21 kW i regpapperna och i verkligheten ligger effekten på 40 kW t.ex. hur fungerar det vid poliskontroller, försäkringsärender etc? Kan man regga hojen "över" 21 kW?
3. Hur brukar körskolar ställa sig till att övningsköra alternativt köra upp med egen hoj? Brukar de oftast vara rätt okej med det är eller vill det gärna velas hit och dit? Skall ringa runt nu i veckan och höra, tänkte bara se vad ni tycker de anser i allmänhet.
Vänliga hälsningar Conny!