KTM 660, omöjlig att starta varm

Månegarm666

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660
Hej, har precis köpt en KTM 660 som går som ett spjut men har lite problem. Den går inte att kicka igång när den är varm hur man än gör.

Ska beskriva hur jag går tillväga för att kicka igång den. Jag dekompar o drar igenom den 4-5 gånger. När kicken är längst ner så släpper jag dekomp, upp med kicken till högsta läget o kickar igång, utan vare sig klick eller liknande. Den startar KLOCKRENT på 1a kicken varje gång när man gör så.

När den är varm däremot, eller bara körd någon minut är det ett rent helvete att få igång den. lite så man gruvar sig för att ut o köra när man vet vilket jobb som ligger framför en. Kör exakt samma sak o den är stendöd, med varmtstart stendöd, utan varmstart, stendöd. Så får man hålla på i ungefär en halvtimme. Då går den igång efter 200 svordomar o svett som kan fylla Atlanten. Ingen som helst logik när den startar, eller inte startar för den delen. Ibland går den igång med varmstart och ibland utan, o ibland är den stendöd. Testat att köra med klick o dekompa förbi nån cm o sen kicka men funkar tom ännu sämre att göra så.

Vad kan vara fel? Blir tokig på detta

Ops..tror jag postade i fel forum.
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Låter som ventilerna är för snålt ställda, dvs för lite spel. Vilket inte är speciellt bra och ger just det fenomenet.

Bara att kolla
 

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Ta av första rakt fram i svängen
Hoj
Busa 650-08 & superduke
Det finns väl en varmstartsknapp på den, det brukar vara en röd liten knapp som man drar ut på fuggen.
Håller dock med om ventiljustering, låter som en god ide att göra.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top