KTM 660 smc startproblem!!!

oscaraberg

Målarnnnn!!!!!
Gick med
23 May 2010
Hoj
-04 ktm 660 smc
Tja har nyligen köpt en ktm 660 smc-04, o har grymma kickproblem om hojen inte ä svårkickad allmänt, jag lyssnar efter klicket o går ner ett komp med hjälp av dekompressionshantaget. Sen släpper upp kicken igen o ger fullt med hela kroppsvikten!!!:) ibland går den skapligt lätt o få ingång, men krävs alltid full kraft o även de vana kickarna har problem och få igång den. Någon som har några tips? ställa om förgasaren eller nått?.Jag har bytt tändstift o nyligen ställt om ventilerna enligt boken. Grymt taksam för råd!!!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Lär dig kicka eller skaffa elstart.......
Läs allt han skriver.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Du kommer lära dig tekniken.. gör som du skriver och få till "snärten" sista biten av kicken. Rör ej gasen. Det kommer naturligt vartefter

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tack för hjälpen ELLE!!!

Jag föreslår att du läser något av de tusentals inlägg jag skrivit om 625/640/660. Där hittar du lämplig bestyckning och felsökning för svårstartade motorer.

När det kommer till kickteknik verkar du ha fattat grunden och sen är det bara träning och blåmärken som gäller...

fz600

MålarKung
Gick med
9 Jul 2009
Hoj
HockeyFrilla
Jag föreslår att du läser något av de tusentals inlägg jag skrivit om 625/640/660. Där hittar du lämplig bestyckning och felsökning för svårstartade motorer.

När det kommer till kickteknik verkar du ha fattat grunden och sen är det bara träning och blåmärken som gäller...

Du hade inte kunnat länka ett av de tusentals inläggen åt honom?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Du hade inte kunnat länka ett av de tusentals inläggen åt honom?

Man kan ju börja med att läsa åtminstone någon sida i den 7000 inlägg långa KTM 660 tråden

Där finns bestyckningstips, felsökning och kickteknik ungefär 100ggr redan.

Får man inte nog där så finns KTM 640 tråden och KTM 625 tråden

Får man fortfarande inte nog så peta in söksträngen KTM 660 svårstartad site:sporthoj.com på google och du får 10 sidor med svar på trådar som avhjälper svårstartade KTM 660 bara från detta forum....

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ja kommer det gå lika galant som willys specialspacklar då jävlar ska jag öva:)

Så tjurig var den ju inte. Så länge den fick bensin :banana

Man kan ju börja med att läsa åtminstone någon sida i den 7000 inlägg långa KTM 660 tråden

Där finns bestyckningstips, felsökning och kickteknik ungefär 100ggr redan.

Får man inte nog där så finns KTM 640 tråden och KTM 625 tråden

Får man fortfarande inte nog så peta in söksträngen KTM 660 svårstartad site:sporthoj.com på google och du får 10 sidor med svar på trådar som avhjälper svårstartade KTM 660 bara från detta forum....

Haha bra där! 660 måste vara den motard det skrivits mest om här :D Seså Oscar! Läs nu :brinnerup

Last edited:

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Hoj
660-04
Jag hade stora problem i början jag med. men nu får jag igång min på första/andra kicken nästan jämt. Jag använder alltid choken på min, förutsatt att motorn inte är varmkörd. alltså även om det e 20grader ute och den stått så använder jag den. Startguide för min när den är kall är följande:
1 ut med choken
2 gränsla hojjen som du skall ut och åka, inte stå brevid och kicka med högern
3 kicka igenom 2ggr långsamt
4 hitta "klicket" och kicka förbi den första (inte mer) kompritionen. detta gör jag utan dekompen med hjälp av lite tyngd på kicken. förslagsvis när den är nästan längst ner, blir lättare då
5 om du bara kickat förbi första kompritionen har du fortfarande ett hyggligt motstånd i kicken vilket hjälper dig med balansen när du häver dig upp med tyngden så mycket som det går på armarna/styret så att du står med hela tyngden/kroppen över kicken. alltså ingen fot på backen. Dra sen till med hela kroppstyngden på vänster fot och fortsätt tills kicken tar stop.
6njut av motorn som drar igång=) detta funkar fint på min men det tar några gånger innan man får in balans teknik mm

Om den e varm går den nästan alltid igång på första kicken fast självklart utan choke. jag använder inte heller varmstarten utan kickar som den är bara. Lycka till!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept