Ktm 690 duke 2012 display slocknar vid högt varv

Tompha

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Ktm 690 duke 2012
Har problem med att hela mätardisplayen ibland "startar om" under körning, händer strax innan varvstopp, motorn går som vanligt när det händer..
När den startar igen ser det ut som när man slår på tändningen dvs alla lampor tänds varvräknaren går till max och sen till noll innan den börjar visa något igen.

Trodde först det var larmkontakten under sadeln då den sitter lite löst och har trillat av vid ett tillfälle = hojen dog.
Vid senaste service kollades jordpunkterna och ovan nämnda larmkontakt men problemet kvarstår. Även felkoder kollades men där fanns inget.

Någon annan som haft samma problem på sin ktm 690 duke 2012 eller senare eller har bra tips?
Garantin är slut.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Jag hade problem med min display på min 990sm. Den gick på goodwill trots att garantin hade gått ut några månader tidigare. Testa och ring din verkstad.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Nej garantin är inte slut, du har motor och elektronikgaranti kvar via ditt försäkringsbolag.
Den gäller så länge motorcykeln är under 6 år gammal och har gått under 6000 mil.
Förutsättningen är att du har helförsäkring.
Om du påpekade detta för verkstaden under motorcykelns ordinarie garantitid så gäller det fortfarande.

Tompha

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Ktm 690 duke 2012
Har haft den på verkstad men felet uppstod/upptäcktes efter garantin gått ut, men försäkringen kan ju vara intressant att undersöka dock känns det som att den chansen är liten då det ju inte direkt påverkar körningen eftersom displayen startar upp direkt igen, händer ett par ggr per körning. Vissa dagar oftare än andra.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Hade det på min också när det begav sig. Orkade aldrig undersöka det närmare eftersom det inte påverkade körningen sas.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka