Braaap!
Ny medlem
En WR250R är trött, det står i klartext i specifikationerna.
Läs inte specifikationerna utan provkör hojen innan du uttalar dig.
Last edited:
En WR250R är trött, det står i klartext i specifikationerna.
Nöjd med 250:in? Lite småsugen på en sån jag med.Tack! Jag fick ge 67, ordinarie 71. Det är ändå jävligt mycket pengar för en liten 250, jag vet, men nu fick det bli så här. De få jag såg på Blocket under nästan två månaders tid var bara fyra-fem stycken till antalet, den nyaste från 2008.
Som sagt, det här är väl den sista fysiskt krävande leksaken jag unnar mig innan stelhet, mjäll och ledbesvär kickar in. Jag blir ju inte yngre precis...
Den gör sitt jobb! Det enda som är negativt är ju att den är lite klen, men det ser man redan i specen som någon skrev. Klenheten känner jag dock inte av inne i skogen eller på traktorvägar, där räcker den kräm som finns gott och väl, men på gata är den för slö. Har dock en gathoj för det ändamålet.Nöjd med 250:in? Lite småsugen på en sån jag med.
Något annat jag funderat kring i valet av hoj är det här med körning på stigar inne i skogen (fördel WR250R här). Det är ju inte riktigt tillåtet, så hur känsligt är det egentligen? Man vill ju inte bli anfallen av orienterare och svampplockare eller skjuten i röven av någon argsint markägare. Skogsområdet jag tänkt köra i är ju dessutom en nationalpark... Problem?
Den gör sitt jobb! Det enda som är negativt är ju att den är lite klen, men det ser man redan i specen som någon skrev. Klenheten känner jag dock inte av inne i skogen eller på traktorvägar, där räcker den kräm som finns gott och väl, men på gata är den för slö. Har dock en gathoj för det ändamålet.
Har nu kört nästan 200 mil, mestadels grus och traktorväg men även en del terräng. Har hittils gått som en klocka, inga problem. Det enda jag gjort är olje och filterbyte vid 100 mil.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|