KTM 690 Smc 2008

SkyRex

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2005
Ort
jkpg
Hoj
KTM 690 Enduro R -10 (SMC)
Tack igen SilverJonten. Jag har lagt ett mail till Borås så får vi se om dem kan matcha Gbg ;)

Kör du org drev 45kugg bak 15 fram? Org kedja?

Angående skivan kanske du har en eftermarknads, specen säger 300mm org ?

DNA filtret verkar riktigt grymt och det lockar delvis att beställa men när jag kör sand, grus säger de lärda att bomull inte filtrerar tillräckligt, det jag tänkte på. Ett skumpodfilter rätt på insuget kanske inte är helt dumt?
 

Rubberdude

Ny medlem
Gick med
1 May 2008
Ort
Finland
Hoj
KTM 690 SMC 2008
Ahoy!

Hämtade precis ut min nya mätare på Posten - garanti! :banana :yoparty

Den gamla var, som så många andra, fuktskadad och dessutom hade den nån form av löskontakt så den funkade lite si som så. Den mätaren jag fick idag ser ju "nyare" ut. Men vetefan om den är vattentät, killen som tog hand om ärendet kunde inte säga ifall den är tätare än den förra men de hade väl inte haft problem med den nya mätaren. Funderade på att dra ett lager svart silikon mellan halvorna på mätaren, just in case. Det kan ju inte skada, eller?
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Tack igen SilverJonten. Jag har lagt ett mail till Borås så får vi se om dem kan matcha Gbg ;)

Kör du org drev 45kugg bak 15 fram? Org kedja?

Angående skivan kanske du har en eftermarknads, specen säger 300mm org ?

DNA filtret verkar riktigt grymt och det lockar delvis att beställa men när jag kör sand, grus säger de lärda att bomull inte filtrerar tillräckligt, det jag tänkte på. Ett skumpodfilter rätt på insuget kanske inte är helt dumt?


Om du kollar på tex Karlströms eller ktmhutt så ser du att den skivan är ersatt av en annan skiva dvs 310mm.

Kör org 15/45 på både enduro och motard hjulen.

Kan vara så att om man kör väldigt sandiga körningar med med mycket sanddamm att det är o föredra foamfilter.
Kör inte sånt så mkt av naturliga skäl... Finns väldigt lite sandöken i GBG ;)
 

Hôffer

Jä ä Värmlänning
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Trondheim Norge
Hoj
Suzuki V-Strom 1000 -14
Ahoy!

Hämtade precis ut min nya mätare på Posten - garanti! :banana :yoparty

Den gamla var, som så många andra, fuktskadad och dessutom hade den nån form av löskontakt så den funkade lite si som så. Den mätaren jag fick idag ser ju "nyare" ut. Men vetefan om den är vattentät, killen som tog hand om ärendet kunde inte säga ifall den är tätare än den förra men de hade väl inte haft problem med den nya mätaren. Funderade på att dra ett lager svart silikon mellan halvorna på mätaren, just in case. Det kan ju inte skada, eller?

Du behøver inte gøra nåt extra med den nya mætaren. Sista gången så fick jag den som sitter på 2010, å den ær bra ;)
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Starta min idag för första gången en ktm 690 2010, tycker den tickar rätt hårt från maskin på tomgång mot min yamaha ttr 600.
lelles starta den hos dem (15 minuter standard) och han sa när jag hämta den att allt låter som det ska, har inte snackat med dom nu efter starten.
När man får upp varvet blir den tyst och fin.
Kanske är normalt?
Kanske är bortskämd med min tysta japs hoj.
mvh Robban
 

Hôffer

Jä ä Värmlänning
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Trondheim Norge
Hoj
Suzuki V-Strom 1000 -14
Starta min idag för första gången en ktm 690 2010, tycker den tickar rätt hårt från maskin på tomgång mot min yamaha ttr 600.
lelles starta den hos dem (15 minuter standard) och han sa när jag hämta den att allt låter som det ska, har inte snackat med dom nu efter starten.
När man får upp varvet blir den tyst och fin.
Kanske är normalt?
Kanske är bortskämd med min tysta japs hoj.
mvh Robban

Har oxå en del ljud i min motor, vilket man kanske inte skulle behøva ha på en motor från -09. Men det ær tydligen normalt på dom :näsblod
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Jo men jag kanske är ovan, jag prövade ju en 690 smc när de kom 2008 men då tänkte jag inte på det, var ute en sväng nu och tycker den blivit lite tystare på tomgång. den har ju trots allt gått 3 km nu =)

slänger med ett par bilderpå åbäket.
 

Bifogat

  • hoj.JPG
    hoj.JPG
    133 KB · Visningar: 124
  • hoj2.JPG
    hoj2.JPG
    127.3 KB · Visningar: 169
  • hoj 1.JPG
    hoj 1.JPG
    128.3 KB · Visningar: 170

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Tvätta hojen idag och efter tvätt använde jag motorex protect & shine som de rekommenderar till att hålla plast och metall snygg. kanon till metall men den svarta plasten blev ju mera matt en innan. Hur faan kan man rekommendera det till plast som de gör.
Så nu skulle jag vilja ha tag i ett medel som gör det blankare igen, någon som har ett bra tips. plasten är inte förstörd eller repig, bara lite mattare än innan.
 

kompressor-kim

Guest
Hej

Sitter o letar krashpuckar till motorn men tyvär utan framgång....nån som har några idér var man kan hitta dylikt....o gärna några priser....


tack på förhand....
 

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
Vad ska jag tänka på vid köp av beg KTM 690 SMC ? Gått runt 500 mil och årsmodell 08 eller 09.

Tack :)
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Har fått ett litet problem med min 690, den har börjat att slira. Samma fenomen hände tidigare i sommras men ett oljebyte+filter strax innan midsommar gjorde susen, nu har den som sagt börjat igen... vad kan detta bero på?:gnissla Lameller, kopplingsfjädrar?
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Har fått ett litet problem med min 690, den har börjat att slira. Samma fenomen hände tidigare i sommras men ett oljebyte+filter strax innan midsommar gjorde susen, nu har den som sagt börjat igen... vad kan detta bero på?:gnissla Lameller, kopplingsfjädrar?

Om du Har garanti kvar så hör med verkstaden. Möjligt att dom tar det på garantin :tummenupp
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Faan nu har jag väntat 1 vecka på att få papprena på hojen en 690 smc 2010 från lelles.
Inte hänt ett skit = kan inte ställa på hojen och köra.
Hur jävla lång tid ska det ta, någon annan som köpt nytt?
 

SkyRex

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2005
Ort
jkpg
Hoj
KTM 690 Enduro R -10 (SMC)
Fått hem lite ny plast. Endast monterat framskärm än men tycker det blev snyggare, gillar dessutom den kortare smc skärmen bättre :tummenupp

Även lagt beställning på lite Monster och KTM dekaler. Kanske skär sig lite med orange och svart men det skiter jag i. Alltid älskat grönt o svart. Bilder kommer efterhand

Mätte förbrukningen idag med. 0.57l/ mil låg den med ganska busig körning med mycket bakhjulsåka.

Återigen frågar jag vem vilka i södern tar sig an att mappa Tuneboy???
 

Bifogat

  • 20100726302.jpg
    20100726302.jpg
    260.1 KB · Visningar: 92
  • 20100726303.jpg
    20100726303.jpg
    250.4 KB · Visningar: 98
Last edited:

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Om man har acra mappen i försvinner denna strypning då eller ska man ta bort det ändå?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top