Archieturbo
Ny medlem
- Gick med
- 5 Sep 2023
- Hoj
- KTM 690 SMC
Hej!
Har en KTM 690 SMC 2010 som jag håller på att bli tokig på.
Det började med att hojen gick väldigt hackigt på högre varvtal så då sattes googlandet igång, resulterade i att jag bytte bränslepump, tändstift, tändhatt, bränslefilter, spridare utan framgång. Vid den här tidpunkten hade jag skruvat litegrann på 2 takts crossar innan och tänkte att det kanske är något förgasar relaterat så jag började skruva ner för att se om det var något skit någonstans, blåste rent och satte tillbaka allting utan framgång.
Såg vid ett senare tillfälle att neutral lampan flipprade medans jag var uppe på höga varv så jag bytte batteri, detta resulterade i att den gick mycket bättre dock tror jag att det blev helt kaos när jag skruvade tillbaka förgasaren då det sitter tps sensorer på (som tydligen är jäkligt känsliga) för nu går hojen aldrig helt rent genom hela registret och den baksmäller väldigt mycket hela tiden.
Tilläggas är väl att jag har akra slip on, provade att mappa om den via tuneecu och lägga in akra mappen men tycker inte det har blivit någon skillnad alls.
Hörde av mig till Karlströms motor i sala om dom skulle kunna kolla på tps sensorerna men fick i svar att dom inte sysslar med sånt för det är tydligen för svårt att få det bra igen? Vad gör jag nu? jag kan ju inte vara den enda människan i världen som skruvat bort tps sensorerna hehe, hjälp
Har en KTM 690 SMC 2010 som jag håller på att bli tokig på.
Det började med att hojen gick väldigt hackigt på högre varvtal så då sattes googlandet igång, resulterade i att jag bytte bränslepump, tändstift, tändhatt, bränslefilter, spridare utan framgång. Vid den här tidpunkten hade jag skruvat litegrann på 2 takts crossar innan och tänkte att det kanske är något förgasar relaterat så jag började skruva ner för att se om det var något skit någonstans, blåste rent och satte tillbaka allting utan framgång.
Såg vid ett senare tillfälle att neutral lampan flipprade medans jag var uppe på höga varv så jag bytte batteri, detta resulterade i att den gick mycket bättre dock tror jag att det blev helt kaos när jag skruvade tillbaka förgasaren då det sitter tps sensorer på (som tydligen är jäkligt känsliga) för nu går hojen aldrig helt rent genom hela registret och den baksmäller väldigt mycket hela tiden.
Tilläggas är väl att jag har akra slip on, provade att mappa om den via tuneecu och lägga in akra mappen men tycker inte det har blivit någon skillnad alls.
Hörde av mig till Karlströms motor i sala om dom skulle kunna kolla på tps sensorerna men fick i svar att dom inte sysslar med sånt för det är tydligen för svårt att få det bra igen? Vad gör jag nu? jag kan ju inte vara den enda människan i världen som skruvat bort tps sensorerna hehe, hjälp