Ktm 690

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Skriv i rätt tråd:krama

Du körde en SMC jag har en SM o tror detta typ är sm tråden, smc har en egen.

Körde supermotard första gången i mitt liv idag och då prövade jag en KTM 690 SMC med drygt 3 mil på mätaren. Den gick upp på trean med gas, fast då med av/på tekniken. Kom aldrig helt upp till balanspunkten, men låg runt 70-80 km/h när den gick upp på bakan. Hell... den var lättare att få upp på bakan än 950SM.

Jag som är superkass på att köra supermotard jämfört med dig lyckas med det... säkert på att allt är som det ska vara med din hoj?
 
Last edited:

Fatoslocos

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006, Triumph Daytona 675
Får ni som kör 690 SM upp hojen på bakhjulet lätt?
Har min i original utförandet, och det är inte det lättaste.

Och isåfall, va har ni gjort med hojen?
 

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Ort
ja
Hoj
660
Ja har inte kört på bakhjulet med min, inte med mening iaf ;) (för att jag är kass på att köra om ni undrar). Men däremot har den lyft efter full gas på ettan upp till varvstopp när jag sen slänger i tvåan med full gas, och igår när jag körde över en bro som var väldigt toppigt, då var det bara att gasa till så lyfte den, kommer inte ihåg vilken växel som var i men tror det var tvåan.
Har wings utan db-killers, akramap och K&N-filter. Den går som smort med den setupen! :tummenupp
 

Fatoslocos

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006, Triumph Daytona 675
upp!

Ja har inte kört på bakhjulet med min, inte med mening iaf ;) (för att jag är kass på att köra om ni undrar). Men däremot har den lyft efter full gas på ettan upp till varvstopp när jag sen slänger i tvåan med full gas, och igår när jag körde över en bro som var väldigt toppigt, då var det bara att gasa till så lyfte den, kommer inte ihåg vilken växel som var i men tror det var tvåan.
Har wings utan db-killers, akramap och K&N-filter. Den går som smort med den setupen! :tummenupp

Det låter bra!
Har lagt en beställning av ett par wings dämpare =)

Det kommer säkerligen göra susen.

Tyckte du att det blev stor skillnad om du jämför wingsen + mappning med orginal blåsen?
 
Last edited:

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Ort
ja
Hoj
660
Det låter bra!
Har lagt en beställning av ett par wings dämpare =)

Det kommer säkerligen göra susen.

Tyckte du att det blev stor skillnad om du jämför wingsen + mappning med orginal blåsen?

Jag bytte inte allt på en gång och jag har bara kört med original två gånger, vid provkörning av en annan 690 på bike och den dagen jag köpte min i höstas, samma dag ställde jag in den för vintern.
1. Installerade wings med db-killer under vinterfarvaring. Ganska stor skillnad.
2. Bytte filter till K&N. Gav jämnare gång på lägre varvtal och lite prestandaökning.
3. Mappade om insprutningen och tog ut db-killers vilket gav jämnare gång överlag, snabbare gasrespons och mer ös i motorn.

Mellan varje ändring körde jag två-tre veckor.
Hade jag gjort allt på en gång kan jag tänka mig att skillnaden hade varit grymt stor. Bara det att den från början ha låtit som en moppe och nu låter som ett monster är ju värt 6000:-(wings)! :yoparty

Efter varje ändring gjorde jag proceduren med tomgång i en kvart och omställningen av gashandtagsinställningenellervadheter... ;)
 

ttr_mange

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Ort
värnamo
Hoj
på jakt
kan ni inte lägga ut några bilder på era wings system när dom sitter på hojen så man får se hur de ser ut:Bugar
 

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Ort
ja
Hoj
660
Japp!
 

Bifogat

  • FGN443_03.jpg
    FGN443_03.jpg
    98.4 KB · Visningar: 163
  • FGN443_02.jpg
    FGN443_02.jpg
    176.6 KB · Visningar: 189

ttr_mange

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Ort
värnamo
Hoj
på jakt
fan va snyggt:tummenupp är det ett helsystem eller? kan nån svara på hur mycket de gör om man sätter ditt ett helsystem i hk mellan tummen o pekfingret
 

690Eeee

Ny medlem
Gick med
19 May 2009
Ort
Mursta
Hoj
Husa 650
Tjena , letar 690 enduro ny eller beg spelar mindre roll men den bör stå hos handlare (finans) Tips motages tacksamt :D
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Tänkte kolla på en 690 Duke -08 på Fredag.. Kanske man blir med hoj igen då :)
 

Fugge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Ort
borlänge
Hoj
KTM 660 -06
Nu var det mappat o klart med nya hempulade auspuffet på duken.
Hittade dämparna hos farsan när jag var där o skruvade med bilen, tror dom kommer från touringbutiken från början. Lite universal rörböjjar från biltema för ungefär 250:-.

Mina svetskunskaper är inte dom bästa så kollektorn kunde ju ha blivit snyggare men i det stora hela är jag riktigt nöjd.
Totalkostnad med mappning=ganska precis 900:-
http://www.sporthoj.com/galleri/index.php?do=visabild&id=90794
 

peny

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
tokstan
Hoj
07, ktm 690
Min F1 indikator började blinka idag, och efter ett tag slocknade den. Vad innebär det när det händer?

långa blink är tiotal och korta är ental så:

bliiiiiiiiiiiiiiiink, bliiiiiiiiiiiiiiiiiink, blink, blink läses som 22, sen kollar man i ägarmanualen vad 22 står för tex lambdasond
 

Allstaar

Guest
Hej!

Är det någon utav er kamrater som vet om det står några nya fina 07/08or hos någon handlare?

Ha det bra!
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Då står en 690 Duke -08'a i garaget.. Hoppas på fint väder i helgen! :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top