Ktm 690

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
eller så gör man som förra ägaren av min hoj gjorde och lät ekra på enduronav på motardfälgar (som jag fick med hojen) så det bara är å byta rakt av utan distanser etc. tar 10 min att byta för den som kan. kostnaden för kalaset har jag dock för mig hamnade på runt 28 k.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Sådär, nu är det klart, den 19'nde hämtar jag den.
Blev akrapipa och puckar på sving och gaffel som extra tillbehör. Tog akra för att det troligtvis är lättare att få ner till en rimlig ljudnivå om man ska köra lite bana också.
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Fan vad gott, grattis! :tummenupp

Ja, det finns väl flera olika insatser till akra, lite bökigt att behöva byta dämpare varje gång.

Då är det bara väntan kvar då... :)
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Fan vad gott, grattis! :tummenupp

Ja, det finns väl flera olika insatser till akra, lite bökigt att behöva byta dämpare varje gång.

Då är det bara väntan kvar då... :)

Ja, väntan... usch... Ha den där ståendes i garaget och bara vänta att vårsolen kommer fram så man får fram lite asfalt.
Jag kommer ju skita i om det är sand och sådant kvar på vägen IAF, denna ska ut bra mycket tidigare än sporthojarna jag haft :tummenupp
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
eller så gör man som förra ägaren av min hoj gjorde och lät ekra på enduronav på motardfälgar (som jag fick med hojen) så det bara är å byta rakt av utan distanser etc. tar 10 min att byta för den som kan. kostnaden för kalaset har jag dock för mig hamnade på runt 28 k.

Inte alls lika enkelt med smc till enduro som enduro till smc.
Eftersom SMCn har bredare gaffelkronor så måste man distansera även om man har endurons nav.

28k för ett motardkit till en enduro är ett jävla överpris!

Sådär, nu är det klart, den 19'nde hämtar jag den.
Blev akrapipa och puckar på sving och gaffel som extra tillbehör. Tog akra för att det troligtvis är lättare att få ner till en rimlig ljudnivå om man ska köra lite bana också.

Grattis! :tummenupp
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Inte alls lika enkelt med smc till enduro som enduro till smc.
Eftersom SMCn har bredare gaffelkronor så måste man distansera även om man har endurons nav.

28k för ett motardkit till en enduro är ett jävla överpris!

Grattis! :tummenupp

Tackar tackar.
Ja det verkar vara sanslösa priser på grejerna om man vill köra både hrus och asfalt... Måste ju gå att lösa på något enklare sätt. Anledningen att jag byter till motard är ju att det blir fattigt att betala försäkringen på sporthojen om jag ska börja plugga, då har jag ju inte råd att lägga ut 20-30k på delar :mad:
Men det blir nog mestadels på asfalt jag håller mig ändå, så det är ju igentligen ett ickeproblem.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Tackar tackar.
Ja det verkar vara sanslösa priser på grejerna om man vill köra både hrus och asfalt... Måste ju gå att lösa på något enklare sätt. Anledningen att jag byter till motard är ju att det blir fattigt att betala försäkringen på sporthojen om jag ska börja plugga, då har jag ju inte råd att lägga ut 20-30k på delar :mad:
Men det blir nog mestadels på asfalt jag håller mig ändå, så det är ju igentligen ett ickeproblem.

Kan man leva med att skifta bromskivorna mellan endurokitet och motardkitet så kan man nog komma undan med 10k för ett kit.

Köper du endast en ny bakfälg och en beggad framfälg så blir det billigare.

Några 28k ska man inte behöva punga ut.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Kan man leva med att skifta bromskivorna mellan endurokitet och motardkitet så kan man nog komma undan med 10k för ett kit.

Köper du endast en ny bakfälg och en beggad framfälg så blir det billigare.

Några 28k ska man inte behöva punga ut.

Klart man kan leva med att skifta skivorna, efter att ha gjort det ett par gånger så gör man det väl i sömnen misstänker jag.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Inte alls lika enkelt med smc till enduro som enduro till smc.
Eftersom SMCn har bredare gaffelkronor så måste man distansera även om man har endurons nav.

28k för ett motardkit till en enduro är ett jävla överpris!

jaha, jajja jag har ingen aning, enkelt som fan att byta på min iaf.

jo 28k är asmycket, skönt att jag fick dem med (för ett lite högre pris förstås). antar att just ekringen av naven var det som kostade, han gjorde det inte själv vad jag förstår.
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Ja, det är verkligen inget måste med extra skivor, jag byter skivor när jag byter hjul men ibland hade det varit gott med helt färdiga hjul. Men det blir ju helt klart några tusen extra... dom har väldigt lätt för att rinna iväg, dom där papperslapparna... :gnissla
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Ja, det är verkligen inget måste med extra skivor, jag byter skivor när jag byter hjul men ibland hade det varit gott med helt färdiga hjul. Men det blir ju helt klart några tusen extra... dom har väldigt lätt för att rinna iväg, dom där papperslapparna... :gnissla

måste erkänna att det är extremt skönt att inte behöva byta skivorna! :D aaahhh....
 

dilbert

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Buell xb12s
690 smc eller duke

Tjena

Funderar på att köpa mig en motard nu. hade tänkt mig en 690 smc men de ja funderar på är om de går att sätta på skjutspinnar på den? någon som har gjort det isåfall? vill kunna skjutsa tjejen kortare sträckor på max någon mil, funkar det eller borde jag satsa på en duke istället?

tack på förhand!
 
Last edited:

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Ort
hörby
Hoj
Ktm 690 smc R
Tjena

Funderar på att köpa mig en motard nu. hade tänkt mig en 690 smc men de ja funderar på är om de går att sätta på skjutspinnar på den? någon som har gjort det isåfall? vill kunna skjutsa tjejen kortare sträckor på max någon mil, funkar det eller borde jag satsa på en duke istället?

tack på förhand!

Sjutspinnar medföljer smc,n så det är inga problem!!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
någon som har tips om var man kan få tag på svart plast (hela rasket) till 690 smc/enduro? till ett relativt bra pris också.
 

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Ort
i väst.
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Hej tänkte höra om man får skjusta på 690 enduro r ? Funderar på att köpa en och ett motard kit. Men kan ju vara kul om man kan ha någon där bak ibland. Vet ju att smc har pinnar, så tänkte kolla om enduron har det med, eller om det går att köpa till?
Tack på förhand. Jesper
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Hej tänkte höra om man får skjusta på 690 enduro r ? Funderar på att köpa en och ett motard kit. Men kan ju vara kul om man kan ha någon där bak ibland. Vet ju att smc har pinnar, så tänkte kolla om enduron har det med, eller om det går att köpa till?
Tack på förhand. Jesper

Enduron har det med!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top