Tjaba.
Är ny på landsvägshoj och här på Sporthoj.
Har sökt lite i forumet(så gott jag kunde) på LC4 motorer men inte riktigt hittat dom svar jag söker. Frågan är alltså: hur ska en Duke gå egentligen?
Har åkt ca 50 mil på min -02(den har gått totalt 1450 mil) och jag börjar bli kritiskt till att den ska gå så ojämt. Ligger man under 3500 rpm så känner man ju nästan kolvslagen genom hela transmissionen ut i bakhjulet och ligger man med jämn gas på landsväg över 4000 rpm så känns det som den misständer. Min KTM 525 SX går ju mer harmoniskt. Har ställt ventilerna och gjort rent luftfiltret samt beställt ett litet servicekit bestående av olja, filter och stift. Går det att ställa tändningen, tändplattan ser inte ut att vara justerbar på dom bilder jag hittat iaf?
Blev nästan en liten novell det här.
Tacksam för tips och svar iaf.
Don´t get me wrong, i love the Duke!![Party :yoparty :yoparty](/img/smilies/nya/yoparty.gif)
Är ny på landsvägshoj och här på Sporthoj.
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Har åkt ca 50 mil på min -02(den har gått totalt 1450 mil) och jag börjar bli kritiskt till att den ska gå så ojämt. Ligger man under 3500 rpm så känner man ju nästan kolvslagen genom hela transmissionen ut i bakhjulet och ligger man med jämn gas på landsväg över 4000 rpm så känns det som den misständer. Min KTM 525 SX går ju mer harmoniskt. Har ställt ventilerna och gjort rent luftfiltret samt beställt ett litet servicekit bestående av olja, filter och stift. Går det att ställa tändningen, tändplattan ser inte ut att vara justerbar på dom bilder jag hittat iaf?
Blev nästan en liten novell det här.
Don´t get me wrong, i love the Duke!
![Party :yoparty :yoparty](/img/smilies/nya/yoparty.gif)