KTM EXC eller GASGAS SM?

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 939 -17
Tjena, jag står i valet mellan en KTM exc som jag tänkt bygga motard av eller en gasgas sm.

Frågan är väl mest nackdelar och fördelar med modellerna.

Sen så undrar jag också om vad sm fälgar inkl, broms och ok kostar till Gasgas:en respektive KTM:en.

Är det ungefär lika med serviceintervaller?

Skriv allt ni vet, allt är till nytta!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Sebbe_H skrev:
2265406 Tjena, jag står i valet mellan en KTM exc som jag tänkt bygga motard av eller en gasgas sm.

Sen så undrar jag också om vad sm fälgar inkl, broms och ok kostar till Gasgas:en respektive KTM:en.

Gasgasen går på cirka 60K med motardutrustning om jag minns rätt

Ktm:en går på runt 60K den med fast då utan motardsaker.

Motardsaker går på runt 10-15K :confused: Om man vill ha nya bra saker.

Servicen är densamma på båda, kan vara lättare att få reservdelar til KTM

Edit: Glömde ju en sak köp en HUSQVARNA

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Sebbe_H skrev:
2265406 Tjena, jag står i valet mellan en KTM exc som jag tänkt bygga motard av eller en gasgas sm.

gagsgasen är klar så där behöver du inte ändra något, på ktmen så får du ju såklart köpa allt extra vilket går på 15-20k beroende på vad du ska ha och om det är nytt osv.

men allt som allt så är ktm:en bättre (säger jag inte bara för att jag favoritiserar) då jag har hört om flera gasgaser som skär och jävlas, sen är den i mitt tycke mycket snyggare, antalet hästar skiljer nog mer från maskin till maskin än mellan märkena. skriv fler frågor om det är något du vill veta.

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
-Rosen- skrev:
2265423 gagsgasen är klar så där behöver du inte ändra något, på ktmen så får du ju såklart köpa allt extra vilket går på 15-20k beroende på vad du ska ha och om det är nytt osv.

men allt som allt så är ktm:en bättre (säger jag inte bara för att jag favoritiserar) då jag har hört om flera gasgaser som skär och jävlas, sen är den i mitt tycke mycket snyggare, antalet hästar skiljer nog mer från maskin till maskin än mellan märkena. skriv fler frågor om det är något du vill veta.

tack för snabba svar, men det är så att jag letar en beggad hoj, Har hittat en nice gasgas ec, så det är ju att bygga om den isåfall.

Ktm har jag alltid gillat mer, funderade på gasgas för jag trodde att det var längre service intervaller på den, men nu när jag vet så tror jag att jag väntar och letar efter en KTM isåfall. :D

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Sebbe_H skrev:
2265434 tack för snabba svar, men det är så att jag letar en beggad hoj, Har hittat en nice gasgas ec, så det är ju att bygga om den isåfall.

Ktm har jag alltid gillat mer, funderade på gasgas för jag trodde att det var längre service intervaller på den, men nu när jag vet så tror jag att jag väntar och letar efter en KTM isåfall. :D
ktmerna är helt klart finare, jag vet inte om det är samma motor på sm och ec av gasgaserna men jag har iaf hört om att ec rasar

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
-Rosen- skrev:
2265443 ktmerna är helt klart finare, jag vet inte om det är samma motor på sm och ec av gasgaserna men jag har iaf hört om att ec rasar

OK, men jag skiter nog i gasgasen, letar ktm istället. Maxpris är 40 k, man kan väl hitta en hyffsad 04:a för det eller?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Sebbe_H skrev:
2265463 OK, men jag skiter nog i gasgasen, letar ktm istället. Maxpris är 40 k, man kan väl hitta en hyffsad 04:a för det eller?
Tror det är lättare att hitta en lv reggad gg än en KTM iaf.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Sebbe_H skrev:
2265463 OK, men jag skiter nog i gasgasen, letar ktm istället. Maxpris är 40 k, man kan väl hitta en hyffsad 04:a för det eller?
du kan INTE får en 04 och sm kitet plus lv-regg för 40k har du räknat med utrustning och sånt i de 40k också?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
-Rosen- skrev:
2265492 du kan INTE får en 04 och sm kitet plus lv-regg för 40k har du räknat med utrustning och sånt i de 40k också?
Räknar han med bara maskin för 40k har han jäklar i mig pengar :hihi

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
okej man kan väl säga att maxpris på bara hojen är runt 38 k kanske, sen får ju diverse utrustning+ nya fälgar tillkomma, sm kitet blir väl lite senare kanske. Skydd måste man ju prioritera först :)

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Sebbe_H skrev:
2265724 okej man kan väl säga att maxpris på bara hojen är runt 38 k kanske, sen får ju diverse utrustning+ nya fälgar tillkomma, sm kitet blir väl lite senare kanske. Skydd måste man ju prioritera först :)

Så du ska tjöpa utrustning och nya fälgar för 2k? :confused:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Sebbe_H skrev:
2265724 okej man kan väl säga att maxpris på bara hojen är runt 38 k kanske, sen får ju diverse utrustning+ nya fälgar tillkomma, sm kitet blir väl lite senare kanske. Skydd måste man ju prioritera först :)
lite räkning, 38+ ca15+ ca 15 = 55 - 70k

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Nej inte sm + utrustning för 2 k :D haha, eftersom utrustning är viktigast så får päronen betala det, dom vill ju inte att jag ska skada mig. :D

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Sebbe_H skrev:
2266868 Nej inte sm + utrustning för 2 k :D haha, eftersom utrustning är viktigast så får päronen betala det, dom vill ju inte att jag ska skada mig. :D
okej, men tänk ändå på att det är svårt att få ihopa en fin hoj för 40k jag fick ge 35k för mi och det är absolut minimum pris för en begagnad i det skicket ska du ha en under 40 så kan du väna dig en som är hårdkörd och max en 03a

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
-Rosen- skrev:
2266898 okej, men tänk ändå på att det är svårt att få ihopa en fin hoj för 40k jag fick ge 35k för mi och det är absolut minimum pris för en begagnad i det skicket ska du ha en under 40 så kan du väna dig en som är hårdkörd och max en 03a

Ska hålla ögonen öppna, men iofs blir det smidigare med en gasgas :confused: Men vi får se vad som dyker upp.

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Lundgren skrev:
2267907 10000 för fälgar samt bromsskiva (beggat)

Denna

Så är du uppe i 37k :tummenupp

Precis den jag tänkte på från början ;)
Ska nog åka och kolla på den.

Men vart hittar man sm fälgar inklusive däck + bromsskiva som passar gasgas då?

Och Loy, ja smidigare, redan lv reggad, redan motard, menade förstås inte att mc:n är smidigare körmässigt.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy