Sunt förnuft är det som gäller. Man kan ju kolla lite om det sitter nya däck på det efter bara 150mil och liknande och allmänt skick.jinnedal skrev:2054533Kikar efter en ktm 640 eller 660 har en liten fråga...?när bör man haja till över miltalet?när kommer dem omfattande sevicarna som är dyra?hur långt kan en lc4 motor gå
tacksam för svar\ johan
sanken skrev:2054792Sunt förnuft är det som gäller. Man kan ju kolla lite om det sitter nya däck på det efter bara 150mil och liknande och allmänt skick.
640 och 660 har ganska lika intervaller på servicen, jag byter olja och filter på min efter 70-100mil beroende på körstil. ventiljustering efter 250mil. oljebyte gör man själv, det står bra beskrivet i ins.boken och detta är inget som är dyrt om man vill lämna in, jag betalade 1700:- för allt, ventiljustering och oljebyte.
En motor tror jag kan rulla långt om den sköts väl 2000mil är nog inga problem på en 640.
Min bror har en 640-04 prestige, som han ska sälja för 56t. skicka ett PM om du är intresserad.
Min gick 650 mil....jinnedal skrev:hur långt kan en lc4 motor gå
när det behövs beror ju lite på hur man kör.. jag bytar var 7:e timme ungefär.. då börjar oljan bli mörk. e ju inga stora summor det rör sej om så varför snåla?Mackan skrev:2056100hur är det med 525 exc då med service intervaller ?? hur ofta byter ni olja o filter ?
chukabowa skrev:2056436när det behövs beror ju lite på hur man kör.. jag bytar var 7:e timme ungefär.. då börjar oljan bli mörk. e ju inga stora summor det rör sej om så varför snåla?
jinnedal skrev:2054533Kikar efter en ktm 640 eller 660 har en liten fråga...?när bör man haja till över miltalet?när kommer dem omfattande sevicarna som är dyra?hur långt kan en lc4 motor gå
tacksam för svar\ johan
vad hände sen?Busaberg skrev:2056420Min gick 650 mil....
Zeb_Macahan skrev:2056596Servicar gör man själv. LC4 som körs och servas som den ska går åtskilliga hundra timmar.
Det fina i kråksången för oss motardister är att i halvförsäkringen ingår något som kallas makinskada. Självrisk för det mesta 2000 kronor och täcker upp till 4 år / 4000 mil. Dom tänkte inte på motarder när dom skrev dom villkoren!
//jaG
Suomalainen skrev:2056624Då har du inte Bilsport&mc då, hittar inget sånt i de papprena jag har iaf.. men KTM är ju skottsäkra så det klarar man väl sig utan!
Då gick vevlagret.Snowman89 skrev:2056606vad hände sen?
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |