KTM-nyckel

R18_Lasse

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2025
Hoj
BMW
Enligt er erfarenhet: vart vänder man sig och vad kostar kopia av KTM-nyckel? Tappade mitt andra exemplar i springan på hissgolvet ner i hiss-schaktet. Har sedan dess monterat stor grej på nyckelringen (som håller den enda nyckeln) och ska förstås göra det på kopian. Har ett nyckel-kort i bankkortstorlek (”key code card”) och undrar ifall det är till någon nytta.
key.jpeg

Last edited:

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Har du provat att kontakta firman som sköter om och service på hissen? Den borde ligga där så dom kan plocka upp den när dom är där och serva/inspektera hissen. Dom besiktas med jämna mellanrum. Eller om man kan be dom komma förbi och plocka upp den.

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
Ktm 790 adventure
Är det en nyare ktm med immobilizer? Som referens kostar en ny kodad nyckel till min 790 ca 1500:-

R18_Lasse

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2025
Hoj
BMW
Har du provat att kontakta firman som sköter om och service på hissen? Den borde ligga där så dom kan plocka upp den när dom är där och serva/inspektera hissen. Dom besiktas med jämna mellanrum. Eller om man kan be dom komma förbi och plocka upp den.
Ja. Den hade städats bort. :-(

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Enligt er erfarenhet: vart vänder man sig och vad kostar kopia av KTM-nyckel? Tappade mitt andra exemplar i springan på hissgolvet ner i hiss-schaktet. Har sedan dess monterat stor grej på nyckelringen (som håller den enda nyckeln) och ska förstås göra det på kopian. Har ett nyckel-kort i bankkortstorlek (”key code card”) och undrar ifall det är till någon nytta.
View attachment 510425
Gå till närmsta ktmhandlare så löser dom en nyckel -du behöver visa upp kortet

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Det alternativet kände jag redan till. Hoppades på lite mer ovanliga och värdefulla erfarenheter.
För att få en ny nyckel gjord av nån seriös behöver du ha med nyckelkortet samma som nya nycklar till vanliga dörr cylindrar osv.
ovanlig å värdefull låter sådär seriöst om det är för å spara nån krona eller varför ?finns en anledning till att man inte vill ha 20-30 nycklar i omlopp till nåt …..

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...