KTM på Sveavägen i Stockholm

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
En kollega kom just in och berättade att det sen ett par dagar tillbaka finns en KTM-shop på Sveavägen i Stockholm. Han påstår åxå att det är KTM själva som driver den. Har för mig att någon nämnde detta med KTM och Sveavägen i nån annan tråd men att det var Dirtbike som skulle flytta/öppna nytt.

Nån som vet nåt ?
 

Hondacrf450sm

-In Flames-
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Ekerö/Stockholm
Hoj
Honda CRF 450 Motard TILL SALU
Spider skrev:
En kollega kom just in och berättade att det sen ett par dagar tillbaka finns en KTM-shop på Sveavägen i Stockholm. Han påstår åxå att det är KTM själva som driver den. Har för mig att någon nämnde detta med KTM och Sveavägen i nån annan tråd men att det var Dirtbike som skulle flytta/öppna nytt.

Nån som vet nåt ?

Japp, det är Dirtbike som äger affären, som jag tror ska heta Streetbike.
Den kommer sälja KTM-s landsvägshojar, alla cross och enduro samt verkstad
ligger i Dirtbikes lokaler, som givetvis är kvar.
Bara att handla alltså! :tummenupp
Affären ligger på sveavägen, typ mitt emot HD butiken.
Ducati stockholm ligger ju också i närheten. Kul när de samlas på
samma ställe, är dock rädd för att det kan vara sådär med p-platser....
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Hondacrf450sm skrev:
Kul när de samlas på
samma ställe, är dock rädd för att det kan vara sådär med p-platser....

P-platser..... :confused: Tunnelbana in med ställ och hjälm under armen, upp med plasten å iväg. :hihi Sen kan man ju undra om det är närheten till McDonnalds om påverkat valet av plats ? :rolleyes:

Man får hoppas att Dirt/Streetbike anställt några som har lite servicekänsla och som dessutom kan lite om och har lite känsla för motard. Som det nu är ute i Västberga är dom ju totalt under isen. Cross/enturo kanske dom kan (kan inte bedöma) men.......
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Spider skrev:
Som det nu är ute i Västberga är dom ju totalt under isen.

Ja, och det vilar en förbannelse över deras hojar verkar det som också. Alla problem jag haft med min Duke. Polarens Husa totalrasade efter 120mil. Ändå är hojarna sjukt servade.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Sveavägen 126 om någon vill åka in o kika. Jag var förbi där en sväng idag.
Väääldigt lungt med folk måste jag säga..
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Roadbike ska dem kalla sig....
Var inne där o rekade. Trevlig snubbe som jobbade där, men det finns inte mkt att titta på. 1 640 Supermotard, 1 Duke o ngn tävlingsmotard...
I övrigt har dem bara KTM-prylar, ngr skinnställ, ngr textilställ samt vanliga kläder...

Snubben sa dock att dem kan erbjuda allt som Dirtbike har.
Men prylarna skickas då från Dirtbike till Roadbike, så det verkar ju enklare att åka till Dirtbike direkt....

Men dem har ju precis öppnat och dem ska tydligen öka på sortimentet efter hand, så man får väl se vad som händer.
 

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 501
Spider skrev:
P-platser..... :confused: Tunnelbana in med ställ och hjälm under armen, upp med plasten å iväg. :hihi Sen kan man ju undra om det är närheten till McDonnalds om påverkat valet av plats ? :rolleyes:

Man får hoppas att Dirt/Streetbike anställt några som har lite servicekänsla och som dessutom kan lite om och har lite känsla för motard. Som det nu är ute i Västberga är dom ju totalt under isen. Cross/enturo kanske dom kan (kan inte bedöma) men.......

Cross & enduro är ju precis det dom sysslar med! Problemet kanske är att tillverkarna kräver att de även måste älja dera smotard hojar? Tror knappast man får ett kontrakt med Husa/KTM om man bara vill sälja deras offroad modeller.
Snackade just med en handlare (ej Dirtbike). Sen 01 har han inte haft en enda rasad Husabergare (enduro/cross) och han har sålt en del. Däremot går det knackigt med motard cyklarna då de dels servas för dåligt eftersom folk har noll förståelse för intervallerna, och dels körs som en vanlig mc på landsväg.

Och mer servicevänlig människa än Marko får man leta efter tycker jag :tummenupp

Jag har köpt cyklar där, aldrig problem med dom. Köpte senast min Husabergare där och den går fortfarande efter 2 år som en klocka.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jo visst är Marko ok men när jag åkte förbi och frågade vad en service (100mil) på en ktm kostade? 1800:- sa han utan att jag ens hade sagt vilken modell jag hade. Då vände jag ganska snabbt. Ragnar fick göra service på min hoj och han tog 900:- De är säkert trevliga men deras priser bör de se över tycker jag.
 

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Ort
Älvsjö, Stockholm
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
1800???
lät billigt, fick pröjsa 2000:- för en 500-mila på dirtBike (ktm640)
- är väl en idiot som inte gjorde det själv, men man vill ju ha det på papper...

svindyrt och inte heller så trevligt ställe jämfört med Ragnar på Lelles i Uppsala!!!

ryktet går att Ragnar skall starta filial i sthlm.... :kär
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Adrian_J skrev:
Och mer servicevänlig människa än Marko får man leta efter tycker jag :tummenupp

Möjligt att det är så men.... om jag nu skall vara lite mer specifik i min kritik så kanske jag skulle ha sagt att KTM och motarder kan dom inte. Och servicevänlig.. må vara hänt men kunnig på KTM och LC4 var han då inte i alla fall. T.ex. fick jag berätta för honom hur man tog bort 'avgasreningen', tycker nog det borde vara tvärt om.

Sen servicepriser.... jag gjorde åxå misstaget att låta Dirtbike gör min 500-mila. Det var dyrt, dom använde piratdelar utan att meddela mig, dom satt i fel luftfilter och dom gjorde inte hela servicen (jag brukar alltid ha några kontrollpunkter jag själv skapat).

Jag har även varit där för ett garantijobb. För det första var det jag själv som fick jaga KTM Sverige för att dom skulle ringa till Dirtbike och säga att det var ok. Tycker nog dom som återförsäljare skall göra det (appropå serviceminded). I alla fall, det gick igenom men när dom väl bytte delen så glömde dom montera bussningarna så hela skiten satt löst och höll på att skaka loss. Jag upptäckte det uppe på Essingeleden, inte direkt stället man vill vara på vid såna tillfällen.

Alltså, finns mycket att önska vad gäller KTM och motart och Stockholm. Borde ju vara världens marknad för en driven/duktig en att kapa åt sig.

h
 

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Ort
Älvsjö, Stockholm
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
vissta kan man ju göra det mesta själv... , den dagen du ev vill sälja hojen , så vill ju KÖPAREN gärna se serviceboken.. eller hur?!

spider, precis samma hände mig ang garantireparationer. blec tvungen att be KTM SVERIGE att ringe dessa suckers å berätta för dem att de skulle laga ventilkåpspackningen. Sen att jag inte fick orginal KTM-oljefilter (2st) var ganska fattigt.

-aldrig mer Dirtbike i Västberga (sthlm), sån suckers
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
K-Micke skrev:
Hur knepiga är KTM att serva egentligen?
Kan man köpa en v-manual och göra allt själv?

Det är ju inte så hemskt svårt att göra med det är ju precis som Raggarn säger, det är ju den förbannade stämpeln man vill åt. Brukar oftast sitta bra vid framtida försäljning.

Appropå manual så fick jag hem min CD a´647 kr i veckan. Den innehåller verkligen *allt* (användarmanual, service på motor, el, fjädring m.m. m.m.) och dessutom i pdf-format vilket innebär att man bara printar det man behöver. Sen är det dessutom inte bara Duken som finns på skivan utan alla LC4'or (400 - 660) mellan 1998 - 2003.

Men som sagt, stämpeln.... Jag kommer i alla fall att låta Lelles ta hand om mina stämpelservicar. Dom har hittills gjort ett skitbra jobb och är det nåt som strular så har dom i alla fall hittills alltid varit schyssta mot mig.
 

real

Rika Barn Leka Bäst
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda NS400R -85 och KTM 620 SuperMotard -97
Spider skrev:
Det är ju inte så hemskt svårt att göra med det är ju precis som Raggarn säger, det är ju den förbannade stämpeln man vill åt. Brukar oftast sitta bra vid framtida försäljning.

Appropå manual så fick jag hem min CD a´647 kr i veckan. Den innehåller verkligen *allt* (användarmanual, service på motor, el, fjädring m.m. m.m.) och dessutom i pdf-format vilket innebär att man bara printar det man behöver. Sen är det dessutom inte bara Duken som finns på skivan utan alla LC4'or (400 - 660) mellan 1998 - 2003.

Men som sagt, stämpeln.... Jag kommer i alla fall att låta Lelles ta hand om mina stämpelservicar. Dom har hittills gjort ett skitbra jobb och är det nåt som strular så har dom i alla fall hittills alltid varit schyssta mot mig.

Vart får man tag på en sådan CD ? Skulle vilja ha en till min KTM också...
 

real

Rika Barn Leka Bäst
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda NS400R -85 och KTM 620 SuperMotard -97
Spider skrev:
Man beställer hos sin KTM-återförsäljare, i mitt fall Lelles.

Att det fanns en CD sa den lokale handlaren inget om till mig när jag fick betala dyrt för ett par papperskopior.
Blir nog till att beställa vinterns prylar från Lelles verkar det som.
Inte första gången jag blir "lurad" av dom här hemma...

Tack för tipset :tummenupp
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
real skrev:
Att det fanns en CD sa den lokale handlaren inget om till mig när jag fick betala dyrt för ett par papperskopior.
Blir nog till att beställa vinterns prylar från Lelles verkar det som.
Inte första gången jag blir "lurad" av dom här hemma...

Tack för tipset :tummenupp


Jag visste heller inte om att det fanns på CD-rom. Det jag gjorde först var att leta efter en scannad att ladda ner någonstans ifrån. Jag lyckades inte speciellt bra (kollade iofs inga fildelningstjänster) men upptäckte i stället att manuler fanns att få tag i på CD. Jag tyckte det verkade smartast så jag mailade Ragnar/Lelles och beställde en.

Testa att googla på typ "repair manual" och "KTM" så kommer du få en himla massa träffar. Mycket är skräp men....
 

Riders

Guest
Lånar tråden lite.
Behöver ett företag/hemsida för reservdelar till KTM orginaldelar. Någon som har någon bra ÅF i 08-land norrort? Vi prövade några verkstäder säsongen 2009 när jag själv hade sporthoj och resultatet lös som en röd tråd "meka själv".

Många serviceföretag i stockholm/uppsala borde kvalitetsgranskas! Bakdäck som inte är åtdragna, motordelar som är lösa, div elektronik som inte är inkopplat som var det vid inlämning osv... så jag litar inte på någon verkstad i detta område! Påpekar att det då handlar om norra sidan av stockholm, södra har vi inte direkt haft något att göra med.
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
McSport har jag ingen erfarenhet vad gäller verkstadsarbete annat än från ett försäkringsärende. Men i alla andra fall är de toppen att ha och göra med. Ligger strax öster om Arlanda flygplats.

http://www.mcsport.se/
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top