KTM problem!

Welinder

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2012
Hoj
KTM 690 SMC-R -13,KTM 620 SC -99
Tjena alles!

Har en ktm 620 -00 LC4 som har en tendens att dö VÄLDIGT lätt.
Saken är att den dör om den står på tomgång för länge, dör när man bromsar kraftigt (även med kopplingen indragen) och så för man gasar de minsta för lite i dragläget från stillastående... och när den sedan har dött så blir den grymt svårstartad (spec när den är kall)...kvittar om man trycker på varmstartsknappen eller drar i choken.
Antar ju att det har med att förgasaren inte e 100 inställd, men innan jag river isär skiten så kan de vara bra att fråga :tungan

Är det någon som känner igen sej på detta problem så skriv gärna. :)

Mvh

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Börja med att justera upp tomgången något och öppna bränsleskruven något. Därefter är det läge att riva isär och inspektera förgasarens lågfartskrets och flottörnivå.

Welinder

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2012
Hoj
Kanon, får börja med de. Får man inte rätt på de sen så får man lämna in den till experterna.

Tack för snabbt svar! :Bugar

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Kanon, får börja med de. Får man inte rätt på de sen så får man lämna in den till experterna.

Tack för snabbt svar! :Bugar

Jag bor i Bjärred och har väl skruvat med en KTM eller två förut. Drar dock på semester efter helgen...

Welinder

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2012
Hoj
Jag bor i Bjärred och har väl skruvat med en KTM eller två förut. Drar dock på semester efter helgen...

Schysst :tummenupp men ska ta tag med den nu i helgen, har troligtvis hittat vad felet är.
saken är att förra ägaren hade inte ställt in förgasaren 100 efter renoverat motorn, vilket jag visste när jag köpte den.
felet är att "the mixture regulat screw" är för kort. så får köra in till jonte engdahl i helgen och köpa modellen längre.
försökte lixom ställa in förgasaren igår men när den går som bäst är den skruven så långt inskruvad den kan vara och där går den inte gott nock...

Kolla även att luftburken sitter som den ska..

har också kollat de, sitter som gjuten. tack för svar :)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Schysst :tummenupp men ska ta tag med den nu i helgen, har troligtvis hittat vad felet är.
saken är att förra ägaren hade inte ställt in förgasaren 100 efter renoverat motorn, vilket jag visste när jag köpte den.
felet är att "the mixture regulat screw" är för kort. så får köra in till jonte engdahl i helgen och köpa modellen längre.
försökte lixom ställa in förgasaren igår men när den går som bäst är den skruven så långt inskruvad den kan vara och där går den inte gott nock...

har också kollat de, sitter som gjuten. tack för svar :)
Är du helt säker på vad du gör? För det du kallar mixture regulator screw heter på svenska bränsleskruv och den kan ntevara för kort utan den bottnar i sitt säte, går cykeln bäst med den i botten är något annat fel.

Welinder

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2012
Hoj
asså de roliga var ju att de stod att man skulle byta till en längre i reparations manualen, men har vatt inne på je68 och snackat med domoch dom säger samma sak som du, att den ska inte behövas bytas utan ist att man bytar munstycke.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
asså de roliga var ju att de stod att man skulle byta till en längre i reparations manualen, men har vatt inne på je68 och snackat med domoch dom säger samma sak som du, att den ska inte behövas bytas utan ist att man bytar munstycke.

Jag tror att du misstolkat repmanualen för soppaskruv kan man bara få in en längd.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...