KTM Problem!! (bromsad idag)
för att råda bot på min baktrimmade duke (-2 hk med portad topp) har jag till den här säsongen investerat i en G1 kam, planat toppen 0.20,plastat om insugskanalen och monterat en micuni TM42-1 .. problemet är att kammen inte är kompatibel med "autodekomp" anordningen som std kammen har , alla hål och spår saknades helt så det var inte annat än strunta i den , vilket verkar vara ödestigert speciellt med kompökningen på 0,4-0,5 kg , motorn är fullständigt omöjlig att starta vare sig med kick eller på starten med laddade batterier starthjälp och groteska startkablar !
med bogsering efter bil har jag lyckas få igång den 2 ggr ! bortsett från att den gick tokmagert på lågfart så kändes det riktigt bra ...
Vad har har ni som bytt kam för erfarenheter av detta ?
och kan även passa på att fråga om (lilla problemet) tips på bestyckning ...
för att råda bot på min baktrimmade duke (-2 hk med portad topp) har jag till den här säsongen investerat i en G1 kam, planat toppen 0.20,plastat om insugskanalen och monterat en micuni TM42-1 .. problemet är att kammen inte är kompatibel med "autodekomp" anordningen som std kammen har , alla hål och spår saknades helt så det var inte annat än strunta i den , vilket verkar vara ödestigert speciellt med kompökningen på 0,4-0,5 kg , motorn är fullständigt omöjlig att starta vare sig med kick eller på starten med laddade batterier starthjälp och groteska startkablar !
med bogsering efter bil har jag lyckas få igång den 2 ggr ! bortsett från att den gick tokmagert på lågfart så kändes det riktigt bra ...
Vad har har ni som bytt kam för erfarenheter av detta ?
och kan även passa på att fråga om (lilla problemet) tips på bestyckning ...
Last edited: