Ktm rc8 frågor?

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
har sökt en del här på forumet nu men inte hittat alla svar på mina frågor

är lite sugen på att köpa mig en ktm rc8 -08 men har hört endel om barnsjukdommar, växlar som hoppar ut, rasade motorer mm på dom? Men som jag förstår det så tar ktm detta på garanti?

Jag har en rc8 -08 på ca 800 mil på gång, har fått papper på att kolvar/cyllndrar och något drev i växellådan ska vara bytt på ktm garanti?
är det något mer man behöver tänka på? och vad säger att den inte ska rasa igen?

Tacksam för alla svar jag kan få!

MVH Fredrik

Jag måste prova en sån där badboy vid tillfälle, dom ser onekligen oerhört sexiga ut, och vad får k*ken att stå som en v-twin runt 10 000 rpm? :yoparty

Ktm har problem med att kolvrings gapet är fel vilket leder till att cylindern slits i en rasande fart.
Min motor trimmare har servat ett gäng rc8 & på race hojar har cylindern varit helt slut efter ca 200 mil.
Sen verkar det vara godtyckligt vilka som får det på garanti eller inte, ofta hävdar dom att man kört för hårt (på varv stoppet eller liknande).

Och som alla förstår, kvarstår problemet även om man bytt kolv, cylinder då samma problem har monteras på garantin..

Last edited:
Ktm har problem med att kolvrings gapet är fel vilket leder till att cylindern slits i en rasande fart.
Min motor trimmare har servat ett gäng rc8 & på race hojar har cylindern varit helt slut efter ca 200 mil.
Sen verkar det vara godtyckligt vilka som får det på garanti eller inte, ofta hävdar dom att man kört för hårt (på varv stoppet eller liknande).

Och som alla förstår, kvarstår problemet även om man bytt kolv, cylinder då samma problem har monteras på garantin..

hmm intressant Micke inte den förklaringen jag har fått av KTM själva lr av Johans MC då det va sprickor i ett par kolvar och att dom bytte på alla av säkerhets skäl

och va du pratar om vad jag vet är Nylund R hojar som va trimmade till Max med höjda varvstopp och trim från tyska superbike serien skillnad från orginal

Fredrik kom du och titta på hojen så får vi se om du vill ha den lr inte

Mvh Mikael

Nylunds hoj är en av dom, men om man jämför den med en flong ny med 170 mil på mätaren så är det ingen skillnad, samma problem...Problemet är påtalat för KTM men dom kör en struts...stoppar huvudet i sanden.

Dock så går det att lösa ganska enkelt om mekanikern som monterar ihop dom nya delarna filar till kolvringarna själv till rätt mått.

så du menar allså att min hoj som Fredrik skall titta på är helt slut i cylindrarna även om kolvarna och kolvringarna är bytta.

okej men efter som du är experten så litar jag på dig.
köp inte min hoj fredrik den är ju helt slut enligt Micke här för allt som skrivs på sporthoj stämmer ju konstigt att det inte har stått någonstans :smasha

förresten Micke va hände med erat spons ni hade från KTM

mvh Gottis lite små trött utan kaffe i kroppen

så du menar allså att min hoj som Fredrik skall titta på är helt slut i cylindrarna även om kolvarna och kolvringarna är bytta.

okej men efter som du är experten så litar jag på dig.
köp inte min hoj fredrik den är ju helt slut enligt Micke här för allt som skrivs på sporthoj stämmer ju konstigt att det inte har stått någonstans :smasha

förresten Micke va hände med erat spons ni hade från KTM

mvh Gottis lite små trött utan kaffe i kroppen

Jag tycker trådskaparen ska höra med BoTT gänget det går ju ett gäng Rc8 där....inget mer strul än Ducati eller någon annan hoj vad jag såg ifjol. Du kan ju fråga Granne som kör i Bott han har en väldigt duktig mekaniker som kollade igenom motorn i vinter och har mekat med många av rc8 BoTT hojarna och har sätt vad som slits ojämt.

Men Gottis hoj är tokslut ^^

Näää den är nog inge mer slut än någon annan japs, italiensk hoj.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick