KTM rfs drevaxel glapp!

and3r5son

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2013
Ort
piteå
Hoj
ktm 400 exc
för ett tag sen vart jag tvungen att klyva motorn och byta en blockhalva, smackade ihop allt och det fungerade felfritt, men nu ett tag efter känner jag ett glapp i drevaxeln, vet ej om jag kan har kört med för hårt spänd kedja och pajjat något i skogen då man känner ett glapp vid gaspådrag och gassläpp.

hur pass mycket glapp ska det finnas axielt på drevaxeln? är inte så sugen att splitta motorn en gång till nu under säsgonen,har man lyckats glömma nått vid monteringen eller går det att köra med utan att riskera något ännu värre?

tacksam för svar och tips =)
 

Lillmark

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2013
Ort
Norrköping
Hoj
-07 Aprilia sxv
Att det glappar vid acceleration och motorbroms är inget konstigt. När det börjar glappa ordentligt så är kedjan helt slut. Om jag nu fatta frågan rätt skulle jag gissa på de :)
 

and3r5son

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2013
Ort
piteå
Hoj
ktm 400 exc
den växlar bra och oljan såg normal ut då jag böt i veckan, vart bara fundersam över glappet axiellt, om man lyckats knäcka nått, men det är väll bara köra och se glad ut :p
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Någon tiondels millimeter spel ska det ju vara. Menar du att det är onormalt mycket spel på den?
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top