Ktm supermotard

junior0063

Ny medlem
Gick med
7 May 2012
Ort
stockholm
Hoj
2006 ktm supermotard prestige
Har problem med min ktm
en 06 supermotard, men den har tappat lite kraft, efter lite drag i början så tar krutet slut, känns som den kanske inte får tillräckligt med bränsle eller om kraften läcker ur nån annastans.
om någon har nån ide om vad det nrukar vara eller kan vara vore jag tacksam för hjälp..
 

Inge Naning

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525 EXC -05, Africa Twin -99, CB450 -70, Honda CRF 250 -04 Såld, KTM 690 SMC -11 Såld, Aprilia F1 Futura Såld
Modell?
Miltal?
Service läge?
Någon förändring gjord det senaste?
:va
 

junior0063

Ny medlem
Gick med
7 May 2012
Ort
stockholm
Hoj
2006 ktm supermotard prestige
Modell?
Miltal?
Service läge?
Någon förändring gjord det senaste?
:va

1300 mil
servad förra sommaren, nope ingen direkt förändring, har bara kört tre veckor med den sen vintern, kan de vara nått dåligt bränsle bara kanske??
det är en ktm 640 supermotard prestigemodell 2006..
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
googlade lite, verkar som det samma hänt några andra. kanske är högfartsmunstycket som fått något skit i sig?
märks det mest när du drar rullen helt så kanske.
 

junior0063

Ny medlem
Gick med
7 May 2012
Ort
stockholm
Hoj
2006 ktm supermotard prestige
googlade lite, verkar som det samma hänt några andra. kanske är högfartsmunstycket som fått något skit i sig?
märks det mest när du drar rullen helt så kanske.

okej jo det är ju när man drar full sula som den viker ner sig lite grann, är det svårt å komma åt det eller vart sitter det då, vet du det?
 

junior0063

Ny medlem
Gick med
7 May 2012
Ort
stockholm
Hoj
2006 ktm supermotard prestige

Inge Naning

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525 EXC -05, Africa Twin -99, CB450 -70, Honda CRF 250 -04 Såld, KTM 690 SMC -11 Såld, Aprilia F1 Futura Såld
tack, men för en som inte är helt van vid detta, vart sitter den exakt.. har googlat men min engelska suger:( vore great om du kunde ge en lite mer detaljerad beskrivning, .. tack

Kör hojen till närmaste moped eller MC verkstad och fråga vad dom tar för att göra rent förgasaren, ställ dig sen och kolla över axeln på meken som gör jobbet.
Wips så har du fått dig en snabbkurs i hur man gör rent en förgasare :tummenupp
Kan inte kosta många hundralappar.
 

Hedbergs

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
KTM 640 Prestige -05
Kör också en 640 Prestige, dock -05a. känner igen symptomen men frågan jag ställer mig är; är det vid ett konstant körande i samma hastighet och sedan aggresivt full rulle (ungefär som när du vill upp på bakhjulet) eller är det under en fullständig acceleration som kraften "försvinner" efter hand?
 

junior0063

Ny medlem
Gick med
7 May 2012
Ort
stockholm
Hoj
2006 ktm supermotard prestige
Kör också en 640 Prestige, dock -05a. känner igen symptomen men frågan jag ställer mig är; är det vid ett konstant körande i samma hastighet och sedan aggresivt full rulle (ungefär som när du vill upp på bakhjulet) eller är det under en fullständig acceleration som kraften "försvinner" efter hand?

kör jag i konstant typ 90 100km så går den som vanligt men då jag ska dra på lite är den seg upp i hastighet, å kör jag på ettan eller tvåan å ska dra upp den så orkar den inte upp.
men den känns som den får för lite, när man drar på så svarar den lite först men sen tappar den liksom.
hade du likadant med din eller, vad var det för fel?
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Tycker fortfarande det låter som högfartsmunstycket (main jet) har nå skit i sig. bara å skruva bort botten på fuggen och blocka bort delarna och rengöra som beskrivs i länken =)
 

Hedbergs

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
KTM 640 Prestige -05
kör jag i konstant typ 90 100km så går den som vanligt men då jag ska dra på lite är den seg upp i hastighet, å kör jag på ettan eller tvåan å ska dra upp den så orkar den inte upp.
men den känns som den får för lite, när man drar på så svarar den lite först men sen tappar den liksom.
hade du likadant med din eller, vad var det för fel?

Hmm, ja jag instämmer nog på övriga om att det låter som om där är något skit som lurar i systemet.
Dock mitt "bekymmer" som egentligen inte är något som åtgärdas förutom att köpa ny förgasare/delar är att ligger man i jämn fart o sedan ger full rulle för att gå upp på bakhjulet så dränker den sig själv, vilket jag har fått bekräftat av en KTM verkstad att det är vanligt på 4-takts stånkor som har den "äldre" förgasarmodellen då den inte är tillräckligt utvecklad med ventilerna osv. Så då blir där ett litet glapp o man känner att den inte riktigt vill men det handlar om en halv sekund och sedan ger den på som vanligt, däremot om man har en liten gaspådrag för att sedan ge full rulle så är där inga problem.
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Har problem med min ktm
en 06 supermotard, men den har tappat lite kraft, efter lite drag i början så tar krutet slut, känns som den kanske inte får tillräckligt med bränsle eller om kraften läcker ur nån annastans.
om någon har nån ide om vad det nrukar vara eller kan vara vore jag tacksam för hjälp..

Hur har det gått?
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Rätt eller fel ställe att ställa frågan men chansar. Ska köpa ny hoj. Låst in mig på KTM 990 SMR. Haft en underbar 950 tidigare. Innan jag skriver under på en ny, är Hypermotard och Dorsoduro något att titta närmare på?
ABS är ett stort plus. Är det värt köpa en två år gammal, utan garantier, utan ABS för 24.000.- billigare? (KTM).
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Rätt eller fel ställe att ställa frågan men chansar. Ska köpa ny hoj. Låst in mig på KTM 990 SMR. Haft en underbar 950 tidigare. Innan jag skriver under på en ny, är Hypermotard och Dorsoduro något att titta närmare på?
ABS är ett stort plus. Är det värt köpa en två år gammal, utan garantier, utan ABS för 24.000.- billigare? (KTM).

Meckforumet är inte rätt ställe. Skapa en ny tråd i rätt forum.
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top