Ne lagligt eller ej,jag kan lätt göra av med mina 50gb på ett dygn,ca 4gb timmen eller 1,5-2,0Mb/s download
heimdal skrev:
jag ligger å trycker upp ca 2 gb om dan med min slöa lina
sen kommer ju nerladdningen på det
Vad har du 0,5 eller? *Edit* Haha nu ser jag,jag kanske har 120-140kbs upp ca 4gb per dygn
vx800 skrev:
Det låter lite skumt ( men inte helt otroligt i denna värld) att de kan göra det även om du inte kan mäta att du har passerat 50Gb. Hur skall du kunna motbevisa dem om de stänger av dig ??
Nedu,tror inte dom vet hur dom ska hantera detta riktigt,dom har ju haft max 25gb innan(jag har inte haft en aning om detta)och höjt det till 50gb,varför dom har börjat skicka ut lappar kan man undra
Mail med Spray:
Spray angående begränsningar ..
--------------------------------------------------------------------------------
Asså jag kan ju inte va den enda här på sporthoj som har fått en varning ifrån spray?
Jag har mailat med Spray även pratat med dom några ggr:
Kund (Patrik) 2006/03/20 19:44
Jag tycker det är ganska fult av er att ljuga för att inte skrämma iväg kunder!!Hur kan ni Skriva "Hastigheten 24 Mbit/s är för dig som vill ha uppkopplingen utan begränsningar" i eran produktinfo för 24mbit men ändå är det begränsat till 50gb mån !!Jag blev ganska chockad när jag fick ett brev av er att jag ligger "långt" över maxförbrukning per kalendermånad,hur kan jag ha missat en sån viktig grej,det här måste stå ieran produktinfo ifrån början,detta ska man inte behöva leta sej till i "särskilda villkor" Njee,jag kräver en ursäkt för jag känner mej lurad//Patrik
Svar (Per Björk) 2006/03/22 15:19
Hej.
Allt detta står i avtalet och det är de som gäller. Sedan det som står på våran hemsida att de är utan begränsningar menas att det går fort osv. Men sedan så är det en gränns där på 50 gig i månaden.
Med vänliga hälsningar
Per Björk, Spray
Kund (Patrik) 2006/03/23 07:41
Jo det har jag fattat att man kan läsa sej till
det,men en sådan grej måste ju stå klart och
tydligt i eran produktinfo att det är begränsat
och inget annat.
Svar (Per Björk) 2006/03/24 14:45
Hej igen.
Ja det borde det igentligen göra. Jag ska kolla upp detta och se om det går att göra en förändring på.
Med vänliga hälsningar
Per Björk, Spray
Om dom nu skriver 24mbit max 50gb upload/download per månad undrar hur många som nappar på det haha
Ialf så har jag sagt upp mitt hos Spray så dom får skriva vad dom vill