Kvällsrunda Tokholm kl.18 tors 3 juni 2004

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Bilder från rundan HÄR!

Kvällsrunda Stockholm torsdag 3 juni, från Upplands Väsby vid 18-tiden!

Väderprognosen för torsdagen ser ju riktigt OK ut, och någon "TorsdagsMedisRunda" tycks inte vara utannonserad, och omväxling förnöjer, så.....

Samling från kl 17.45 vid McDonalds Väsby trafikplats (Upplands Väsby), dvs tid för lite babbel innan vi åker iväg framåt 18,18.10-tiden... Sedan blir det en liten runda på några goa krokvägar (en del jag vet är väldigt bra, några som skicket inte är kontrollerat på ännu, allt från superkrokigt/smått, till lite större, men krokigt) innan vi efter cirka en och en halv timme (tror jag...) landar någonstans där det finns fika eller glass.... (beror lite på vilket ställe som är öppet) Sedan hemåt på egen hand.

Tempo: Ganska så lugnt på "stora vägar", men sedan gasar vi på ute på småvägarna, (fort, men inte tokfort.. beror lite på hur mycket folk det blir...) utom vid bebyggelse och 30-50-sträckor.

För att undvika kaos, undvik omkörningar av andra i gruppen ute på krokvägarna (såvida inte hojen före dig vinkar förbi dig) Byt placering vid korsningar eller lite snyggt på en raksträcka på stor väg. Känner du att du halkar efter hojen framför dig och hojen bakom dig "trycker på", vinka förbi henne/honom, så slipper folk bli irriterade! Och, håll snyggt avstånd till hojen framför dig, samt.... kör inte fortare än att DU tycker du har koll på läget, hojar i diket är väldigt o-kul!

OBS!! Grupper i gruppen... Om vi blir många så kommer det av naturliga skäl bli en väldig gummisnoddseffekt, alla kan inte köra på ett led... och ska alla gasa ifatt blir det ett ruggigt tempo längre bak, bättre låta det bli grupper i gruppen, med ett vettigt tempo, så kan alla köra i ett tempo som passar den/dom, (brukar vara en blandning av såväl hojar och erfarenhet) vi samlar ju ändå ihop oss vid korsningar där vi aviker från färdriktningen!

Har du inte "kört i grupp" tidigare, ta gärna en titt HÄR!

PS/ Givetvis fulltankat (eller nästan) Och skulle gärna ha någon frivillig som vill köra sist och "vinka" (så jag vet att gruppen är ihopsamlad) /DS

Någon som hänger med?

/B

Bifogat

• mcd_upplvasby.jpg
    mcd_upplvasby.jpg
    79.6 KB · Visningar: 96
Last edited:

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Kommer jag bara loss hemifrån så hänger jag gärna med. Frugan ligger sjuk, och har hon inte kryat på sig så blir det att snällt stanna hemma och ta hand om busungarna :gnissla

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Kanske hänger med, beror lite på övriga planer. Om jag är med så kan jag vinka lite glatt åt dig från sista position. (Om du nu råkar missa mig utan att jag vinkar då :) )

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tom skrev:
Kanske hänger med, beror lite på övriga planer. Om jag är med så kan jag vinka lite glatt åt dig från sista position. (Om du nu råkar missa mig utan att jag vinkar då :) )

Ja, om det blir hyfsat många så skulle det vara kanon om du kunde "vinka", men blir kanske inte så många, verkar det som?

/B

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
benkar skrev:
Ja, om det blir hyfsat många så skulle det vara kanon om du kunde "vinka", men blir kanske inte så många, verkar det som?

/B

Det vet man aldrig, är det soligt och fint så kanske det står 50 knuttar där i eftermiddag, ivriga att få köra små fina roslagsvägar. Sånt har hänt förr.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Hm man kanske skulle haka på nu när det är på min hemma bana, trots att det är "race träning" på Lunda. Synd att det åter igen blir på gammel Hondan, kunde ju va kul och få åka gixxer nån gång i år.

Får se beror lite på hur länge jag behöver jobba(hur mycket jag hinner få klart under dagen).

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Jag skulle mer än gärna hänga på men mina lameller är helt slut :huvet , och jag har lovat BikerBitch att spara på dessa så jag kan åka med på hennes student imorrn

Så om ingen kan låna ut ett par lameller till en KTM LC4 så måste jag nog hoppa ikväll är jag rädd för :huvet

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
buuhääää ja vill ha mitt MC kort NU på stubben i mitt flingpaket när ja ser att det är sammling å allt GAAHH race:a lugnt girls n boys :tummenupp

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Gaah. alltid åt helvete för långt bort. Kan ni inte samlas i Trångsund nästa gång o köra sjöängen runt? :confused:

Jag får utslag av motorväg.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
eisbaer skrev:
Gaah. alltid åt helvete för långt bort. Kan ni inte samlas i Trångsund nästa gång o köra sjöängen runt? :confused:

Jag får utslag av motorväg.

Får också utslag och klåda av motorvägar (och alltför långa raksträckor), men bor man i storstad får man leva med att det är en bit ut till dom goa krokvägarna... :huvet

/B

ledb

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
VTR1000F
Jag hänger nog på, såvida ingen har alltför kraftiga protester mot att ha en Thunderbird efter sig? :)

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Men åhhhh :huvet

Äntligen en norrtur och med Benkar och då står min hoj på verkstan :huvet :huvet :huvet

Så jag får hoppa över. Kanske i alla fall tar bilen och gasar förbi för säga hej och njuta av se er åka iväg

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu ska vi se, ser ut bli runt sex personer, blir nog lagom, så tar det inte SÅ lång tid få fika... :) råkade bli med skjuts, så det blir inte tokfort, utifall någon tvekar hänga med pga oro för ett alltför högt tempo!

Syns om ett par timmar!

/B

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept