Kvalade 8a, första gången i Rookie 1000, SO Karlskoga!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Grattis ! :tummenupp
Får speciellt gratulera till att du lyckades klara att inte bli inblandad i vurporna i första böjen. Kanske för din smarta inställning: 2. Chilla lite i första böjen.
Och trevligt skrivet ! :tummenupp

Nyfiken,exakt vilket Dunlop var det du lade på baktill?
Vad jag sett finns det ju 5ti11 olika Dunlop.
Olika hårdheter och tom olika gummi mellan höger och vänster sida.
Och vilket däcktryck körde du med?
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Härligt! Det är mycket mer najs att köra fort på en "skithoj", så fortsätt med det säsongen ut, minst. Sen kan du hybris-köpa nåt nytt kittat och skruva bort dig på inställningarna till nästa år.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Sen kan du hybris-köpa nåt nytt kittat och skruva bort dig på inställningarna till nästa år.

Exackt! Och stå där apfrustrerad över att inte tiderna sjunker med 1,5 sekunder direckt; "Jag har ju tjöppt state of the art-grejor!":huvet.

Attvara underdog är coooooolt och bra för psyket, samtidigt (om man är snabb med skitgrejor) som man till slut MÅSTE köpa coola grejor för att en gång för alla reda ut om "Jag skulle minsann kunna köra lika fort som de bästa om jag bara hade grejorna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:fakta
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Grattis, imponerande prestation:tummenupp

Då behöver jag, och många med mig, kanske inte gnälla på våra dämpare än på några år!!!

\m/
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Grattis ! :tummenupp
Får speciellt gratulera till att du lyckades klara att inte bli inblandad i vurporna i första böjen. Kanske för din smarta inställning: 2. Chilla lite i första böjen.
Och trevligt skrivet ! :tummenupp

Nyfiken,exakt vilket Dunlop var det du lade på baktill?
Vad jag sett finns det ju 5ti11 olika Dunlop.
Olika hårdheter och tom olika gummi mellan höger och vänster sida.
Och vilket däcktryck körde du med?

Jag har tyvärr ingen aning om vad det var för blandning i däcket. Medium-ish skulle det vara iaf. Tror inte heller att det står på däcket vilken blandning det är. 1,1bar bak kallt, 2,1bar fram kallt skulle det vara i söndags iaf enligt TL-racing. :tummenupp

Jag håller med er om att psykiskt är det alltid fördel att åka på lite sämre material. Man behöver inte känna samma press att det måste gå fort för det finns alltid något att skylla på och min, om än något lilla, erfarenhet säger att man oftast kör bäst när man inte bryr sig om varvtiden. :)

Tackar ödmjukast för alla grattis!
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top