Kvalité PGO

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Hej,

Jag har en Yamaha Cygnus X som fungerar utmärkt. Ska införskaffa en scooter till och jag har funderat lite på en PGO T-Rex 110. 94 kilo, 11 hk, bra insteg och billig i inköp. Men efter att ha känt på den hos en handlare här i Stockholm (var iofs mopedvarianten) känns det lite tveksamt. Plasten var lite halvrutten och den kändes lite billig.

Någon som har en, en moped eller 110an eller 150n som kan bidra med lite erfaranheter?

Tacksam för svar!

Niclas Lindström

TedAxe

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Hoj
Husqvarna 125s -07
Hejsan, Jag jobbar på en mc/moped firma. vi säljer pgo peugoet och derbi mm. och jag vill säga att pgo har bäst kvalitet på sina saker tex. när man plockar bort variatorkåparn på en peugoet efter 500 mil så är alla skruvar erjade men det är inte en skymt av det på pgon. När vi började ta in pgo så var vi lite små rädda att de skulle vara dålig kvalitet och sånt men nu efter 4 år så har vi inte haft några större problem alls med dom så jag rekomenderar Pgo.

/ Ted

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Hejsan, Jag jobbar på en mc/moped firma. vi säljer pgo peugoet och derbi mm. och jag vill säga att pgo har bäst kvalitet på sina saker tex. när man plockar bort variatorkåparn på en peugoet efter 500 mil så är alla skruvar erjade men det är inte en skymt av det på pgon. När vi började ta in pgo så var vi lite små rädda att de skulle vara dålig kvalitet och sånt men nu efter 4 år så har vi inte haft några större problem alls med dom så jag rekomenderar Pgo.

/ Ted

Peugoet har väll aldrig varit kända för kvalitet? Iaf på bil sidan

Till trådsakparen kolla på aprilia SR 125, kanske kan vara något?

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
TedAxe

Tack för svaret. Känns skönt att veta om att det åtminstone inte är dålig kvalité. Priset avskräcker mig lite. Kan något så billigt vara bra?

125_next

Aprilia SR har inte rent insteg. Jag handlar ofta med scootern, då måste det gå in ett sex-pack två-liters-cola där. Det går inte med Aprilias insteg. Men tack för tipset!

Några andra åsikter angående PGO?

Niclas

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
TedAxe

Tack för svaret. Känns skönt att veta om att det åtminstone inte är dålig kvalité. Priset avskräcker mig lite. Kan något så billigt vara bra?

125_next

Aprilia SR har inte rent insteg. Jag handlar ofta med scootern, då måste det gå in ett sex-pack två-liters-cola där. Det går inte med Aprilias insteg. Men tack för tipset!

Några andra åsikter angående PGO?

Niclas

skojjar du lr? håll i påsen tills du fått upp båda fötterna. sen står de så fint så.

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
skojjar du lr? håll i påsen tills du fått upp båda fötterna. sen står de så fint så.

Detalj: Jag dricker minst fyra liter cola per dygn. Jag köper cirka 20 stycken 2-liters per gång jag är och handlar cola. Så, jag har två sex-pack två-liters-cola mellan benen. Samt några i väska bakom ryggen samt några under sätet.

Så, detta förklarar varför jag vill ha rent insteg. Men, oavsett, rent insteg måste jag ha.

Tacksam för ytterligare åsikter!

Niclas

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
du kan alltid köpa en sån låda och sätta bak på din Cygnus X 125
eller som t4pp3r sa ställ det där du har fötterna :)
(kan ej göra så med jetforce annars hade jag föreslått det) =)

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
Detalj: Jag dricker minst fyra liter cola per dygn. Jag köper cirka 20 stycken 2-liters per gång jag är och handlar cola. Så, jag har två sex-pack två-liters-cola mellan benen. Samt några i väska bakom ryggen samt några under sätet.

Så, detta förklarar varför jag vill ha rent insteg. Men, oavsett, rent insteg måste jag ha.

Niclas

ot: 4liter cola per dag? och du hade planerat på o leva hur länge då?

ont: hade en PGO bugrider en gång.. de va bra kvalitet på sakerna! lite rost problem fick jag där färgen blev bortskavd men förutom de så funka den prima!

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

Niclas

du kanske borde gå ner till affären ist?:va

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Jag dricker light, så jag får väl cancer antar jag. Det är nog bättre än att röka/snusa iaf.

Å andra sidan har jag levt bra i 35 år. Det löser sig nog. Den som lever får se...

Man får max köra 3 kilo i 120 km/h i en toppbox. Det räcker inte långt... :)

Guds frid,

Niclas

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
Jag dricker light, så jag får väl cancer antar jag. Det är nog bättre än att röka/snusa iaf.

Å andra sidan har jag levt bra i 35 år. Det löser sig nog. Den som lever får se...

Man får max köra 3 kilo i 120 km/h i en toppbox. Det räcker inte långt... :)

Guds frid,

Niclas

aaa okej sorry ...
kan tyvärr inget om PGO... Men är inte Yamaha YPR 125 rätt stor?

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
aaa okej sorry ...
kan tyvärr inget om PGO... Men är inte Yamaha YPR 125 rätt stor?

Hmm, vet inte vad du menar, YPR 125? Är det CygnusX, så är den liten och fin. Gillar Yamaha rejält.

Men som sagt, är mest intresserad av information om PGO. Finns inga andra bra alternativ som jag ser det. Alternativ 2 är förstås en andra Cygnus, men det känns lite tråkigt.

Niclas

ns10

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Hoj
2007 Cyxnusx
Cygnusx service?

tjena,
läste din andra tråd ang. service. Jag har precis köpt mig en Cygnusx 07 och tänkte lämna in den för 300 mil service. Hittade du nåt hyfsat billigt och bra ställe där du lämnade in din?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!