Kvalitén på kläder suger...

Vilken butikskedja säljer kläder med SÄMST kvalitét?

• Antal röstningar
    0

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Handlade lite kläder på Dressman för ett tag sedan. Generellt tycker jag de har mycke gubbkläder men jag lyckades hitta en skjorta o ett par tröjor iaf. Efter de första tvättarna av ovan nämda har följande hänt;

Skjortan för 299 spänn blev "noppig" och luddig på ytan.
De båda tröjorna dessa också för 299 kr/st har efter ytterligare ett par tvättar blivit bredare än ladugårdsvägg och med en läng som hade visat Britneys bröst. Armarna slutar en bit ovan handlederna.

Dressman expanderar ju som fan och jag undrar hur ett företag som säljer så dåliga kläder kan gör det?? Eller är det jag som haft "otur"??

Handlar enbart "basvaror" på Dressman, tex. t-shirts och andra slit-o-släng-kläder. Är väl inte helt nöjd med kvaliteten, men de gånger jag har klagat har jag blivit vänligt bemött och fått nya kläder, eller pengarna tillbaka. För det priset kan man inte förvänta sig mer...

Svane skrev:
De båda tröjorna dessa också för 299 kr/st har efter ytterligare ett par tvättar blivit bredare än ladugårdsvägg och med en läng som hade visat Britneys bröst. Armarna slutar en bit ovan handlederna.

Det händer alltid med deras kläder efter ett tag. Speciellt de stickade.
Handla på HM vetja och byt när kläderna ger upp.

du får vad du betalar för

Finns nog ingen som kan säga att dressman står för någon högre kvalitet!! så sorry....du får vad du betalar för....det är som att gå å köpa en kawa,och sen undrar man varför boxarna i framgaffeln läcker efter 50 mil eller varför lådan klonkar :lol

Svane skrev:
Dressman expanderar ju som fan och jag undrar hur ett företag som säljer så dåliga kläder kan gör det?? Eller är det jag som haft "otur"??

Dressman för mig är som klädernas Ikea...

Det finns däremot en sak som de gör bra.. Boxersshorts.. Köpte 2 par på rea och har efter det mer eller mindre bytt ut hela kalsonlådan mot "men underwear"..
60 tvätt.. håller formen och saker å ting på plats! Ha dem två dagar och de sitter lika bra! *asg* Inte för att jag testat det! *s*

Von Vettet skrev:
Finns nog ingen som kan säga att dressman står för någon högre kvalitet!! så sorry....du får vad du betalar för....det är som att gå å köpa en kawa,och sen undrar man varför boxarna i framgaffeln läcker efter 50 mil eller varför lådan klonkar :lol

E jag så efter :va Personligen tycker jag att 299 spänn för en långärmad T-shirt är klart tillräckligt. Har tröjjor från H&M för 149 som håller betydligt bättre....

Något ni ska tänka på är att tyget är samma skit var du än handlar. Samma med jeans, ingen skillnad på tyg bara olika märken som sys på.// Son till en mamma som sytt kläder för Levis.

Ingen större skillnad på dyra märkes kläder och billiga kläder, kvaliten är typ samma. Förutom på Lacoste pike tröjor, dom är gryma, tvättat mina typ 5 gånger och dom håller fortfarande samma färg.

Bikerbitch skrev:
Ahaaa, avslöjad!
Är väl inge äckligt att använda kalsonger två dar i rad, eller? :va

Beror väl lite på vad man har gjort..
Men har man mest bara slöat hemma en helg är det lite sak samma om man låter dem sitta två dar..
Däremot är det inte så uppskattat hos tösabiten så jag får gott se till att hålla mig fräsch och konstant luktande nyponros! *s*

korvgubbe skrev:
Beror väl lite på vad man har gjort..
Men har man mest bara slöat hemma en helg är det lite sak samma om man låter dem sitta två dar..
Däremot är det inte så uppskattat hos tösabiten så jag får gott se till att hålla mig fräsch och konstant luktande nyponros! *s*
:lol Se till att torka röven ordentligt efter du lagt av en laddning då, så slipper du fartränderna då..
Då hoppas jag att damen ifråga gör likadant. Tyvärr kan man ju inte alltid lukta nyponros.. :huvet

HM, JC och Impala Malmö är mina hovleverantörer på kläder :yoparty

Sämsta jag varit med om var flying A... Tshirt för 350.-, trycket pajjade efter 4 tvättar.

Enda man handlar på Dressman är kallingar. Skulle aldrig nånsin få för mig att köpa något annat där.

Boxerkallingar är dock jävligt bra om man klipper loss lappen och viker ner kanten så man inte får en midja som är 'gubb-hög' och sticker upp 4 cm över byxorna.

Therudeboy skrev:
Något ni ska tänka på är att tyget är samma skit var du än handlar. Samma med jeans, ingen skillnad på tyg bara olika märken som sys på.// Son till en mamma som sytt kläder för Levis.

Fullständig skitsnack.

Tror jag inte det minsta på. Levis t-shirtar är tub-vävda t.ex. det är det väldigt väldigt få t-shirtar som är.

Jeans känner man ju bara genom att nudda att det är olika tyg osv osv. Modeller är inte det minsta samma bara gå till närmaste välsorterade klädaffär och prova lite så märker man att det skiljer massor.

Dumheter.

Dressman suger

Hur kan dressman göra så helvetes mycket reklam med så billiga kläder?
Jo kläderna köps in skitbilligt = skitkvalite dom få plagg jag köpt på dressman har pajjat efter en tvätt.

men för helvet, nu får nu ju fan sluta fjolla er, ni e ju som värsta kärringarna.......

//R

sege skrev:
Fullständig skitsnack.

Tror jag inte det minsta på. Levis t-shirtar är tub-vävda t.ex. det är det väldigt väldigt få t-shirtar som är.

Jeans känner man ju bara genom att nudda att det är olika tyg osv osv. Modeller är inte det minsta samma bara gå till närmaste välsorterade klädaffär och prova lite så märker man att det skiljer massor.

Dumheter.

Jag snackade mer om deras jeans och du vet väl vad denim är :)

Jaa..hmm..fick fundera ett tag, men insåg att jag av olika anledningar är himla nöjd med både JC o H&M som är de enda jag handlar regelbundet på av de alternativ som bjöds.
JC: prisvänliga jeans!! Lee-jeansen är mina stora favoriter, sitter bra på mig (jää, bejbi, jää...) o är inte snorigt dyra för en liten student som jag. Snygga, billiga bas tiishörts från Marwin är det senaste jag inhandlade, de håller superbt och ja, dom sitter snyggt :)

H&M: Billigt, håller inte för fulla muggar hela livet ut, men länge nog för priset tycker allt jag. Är störtförtjust i deras små korta kjolar som finns i tusen och tusen åter olika sorter, färger o med lr utan volang. Tjejgrej ;]
En grej med H&M är ju just att de har billiga plagg som kanske inte håller lika länge som WE, SVEA lr Filippa K, men dom är inte hlr lika dyra... Prisvärt helt enkelt!!

Annars duger gamla jeans från pojkvännen bra till lite fräsighet.. ;)

Tjo!

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa