Kvalite på dessa skinnställ?

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Ingen aning om kvalite på dessa ställ men ett tips är att ta ett helställ! Jag vurpade med ett 2-delat Arlen ness och det sprack i dragkedjad vid midjan.

/Eas
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
De svaren man brukar få brukar ofta vara ganska lika. Ofta något i stil med:

* Jag vet inte något om dessa men satsa på att köpa ett riktigt ställ som alla andra har.

* Lägg hellre ut 4000kr till så får du ett välkänt ställ.

osv osv osv

Jag tror inte att ett ställ för 4-5000kr är dåligt på något sätt. Garanterat minst lika bra som vilket av de dyrare märkena. Bara för att det inte står Dajånäs på bröstet så betyder det inte att det är dåligt. Visst, börjar vi prata 1000-2000kr för ett ställ kan man börja fundera på kvaliteten men inte i dessa fall.

Prova, sitter det fint så slå till! :tummenupp

PS: Jag tycker iaf att held ställen är snygga!
 
Last edited:

novecento

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2003
Ort
bromma
Hoj
Paul Smart LE
Held skinnställ

Held tillverkar huvudsakligen utrustning för skidåkning, men är även känd som leverantör av hojkläder, framförallt i Tyskland.

Kan inte säga något om kvalité eller storlekar från egen erfarenhet. Ta kontakt med någon av de tyska internetsäljarna som säljer dessa för bättre info.

På så sätt har du betydligt större säkerhet än via en annons på blocket antar jag.


Lycka till.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Held tillverkar huvudsakligen utrustning för skidåkning, men är även känd som leverantör av hojkläder, framförallt i Tyskland.

Kan inte säga något om kvalité eller storlekar från egen erfarenhet. Ta kontakt med någon av de tyska internetsäljarna som säljer dessa för bättre info.


T.ex. www.louis.de :)
 

Bonnie850

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph 1965
Held tillverkar huvudsakligen utrustning för skidåkning, men är även känd som leverantör av hojkläder, framförallt i Tyskland.

Kan inte säga något om kvalité eller storlekar från egen erfarenhet. Ta kontakt med någon av de tyska internetsäljarna som säljer dessa för bättre info.

På så sätt har du betydligt större säkerhet än via en annons på blocket antar jag.


Lycka till.

Eller varför inte kolla på HELDs hemsida http://www.held-biker-fashion.de
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Held gör ju kanongrejer! så det verkar mycket underligt av er att såga dem för att de inte kostar 10 000 som sporthojposörens "ryggpuckeldesignatfavoritberikarlennessställ" i maskeradskinn 1,0 mm gör...

Personligen skulle jag hellre vurpa i ett Held ställ än i ett Berik ställ!

Det är dessutom ingen skummis som säljer Held ställen utan de är micke på www.event-mc.se som har minst 10 år i mc-branschen!
Han säljer även daytona skorna som knappast ska behöva nån närmre presentation vad gäller kvalité och säkerhet :)

Vad gäller den sista annonsen från peijer eller va han hette så vet jag ingenting....
edit: jag ska nog ringa micke för att åka o titta på ett Held ställ :arsele
Tyckte ivf de första var snyggt :)
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Som sagt, Held är känt för att vara kvalitet rakt igenom.

Tysk funktion över form, lite som Daytona-stövlarna :)
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Nej.

Lägg hellre ut 300kr till så får du ett välkänt ställ. T.ex. RST. http://www.rst.nu/sportset.htm



Näe :3freak

RST är skräp, jag har provvurpat!

Held gör ju kanongrejer! så det verkar mycket underligt av er att såga dem för att de inte kostar 10 000 som sporthojposörens "ryggpuckeldesignatfavoritberikarlennessställ" i maskeradskinn 1,0 mm gör...

Personligen skulle jag hellre vurpa i ett Held ställ än i ett Berik ställ!

Det är dessutom ingen skummis som säljer Held ställen utan de är micke på www.event-mc.se som har minst 10 år i mc-branschen!
Han säljer även daytona skorna som knappast ska behöva nån närmre presentation vad gäller kvalité och säkerhet :)

Vad gäller den sista annonsen från peijer eller va han hette så vet jag ingenting....
edit: jag ska nog ringa micke för att åka o titta på ett Held ställ :arsele
Tyckte ivf de första var snyggt :)

BERIK skulle jag aldrig ens ta på mig! åker då hellre utan :)
 
Last edited:

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Info!
Många av ställen som finns på marknaden tillverkas av samma fabriker, men sedan byter man bara märke.

Har en polare som importerar ställ från Pakistan och samma fabrik har tillverkat ställ till bland annat Halvarssons.

Så prova ställen vrid, vänd, ryck och slit i stället innan du köper klarar den inte det så lär den inte hålla om du skrotar.

Det som kostar är Design/Märket/Exklusiva material som titan kolfiber.

Jag köpte ett NO NAME och folka skarattade när jag sa att det kom från pakistan och kostade 15oo:- måste ju bara vara skit men 2 sommrar senare och inga problem med passform eller kvalitet.

/Dimman
 

rolle79

ingalunda pinka tuppen brännvin
Gick med
16 Jan 2007
Ort
västernorrland
Hoj
CBR 954/R1-05
Info!
Många av ställen som finns på marknaden tillverkas av samma fabriker, men sedan byter man bara märke.

Har en polare som importerar ställ från Pakistan och samma fabrik har tillverkat ställ till bland annat Halvarssons.

Så prova ställen vrid, vänd, ryck och slit i stället innan du köper klarar den inte det så lär den inte hålla om du skrotar.

Det som kostar är Design/Märket/Exklusiva material som titan kolfiber.

Jag köpte ett NO NAME och folka skarattade när jag sa att det kom från pakistan och kostade 15oo:- måste ju bara vara skit men 2 sommrar senare och inga problem med passform eller kvalitet.

/Dimman
Ok tack för alla svar några vettiga i alla fall:)
 

kalajs

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
hemma
Hoj
jomenvisst !
Nu har iaf jag beställt ett Held-ställ från event-mc.se, (Warrior), till allas förtjusning. Återkommer säkert med info om upplevd kvalitet och passform. (Vilket iofs är högst subjektivt !).

För min "ställbudget" passade Held utmärkt, dessutom tyckte jag det var riktigt snyggt med tanke på priset också, (faktiskt). Det var heller ingen nackdel med bra service och snabba mailsvar. :tummenupp
 

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
2889572 Nu har iaf jag beställt ett Held-ställ från event-mc.se, (Warrior), till allas förtjusning. Återkommer säkert med info om upplevd kvalitet och passform. (Vilket iofs är högst subjektivt !).

För min "ställbudget" passade Held utmärkt, dessutom tyckte jag det var riktigt snyggt med tanke på priset också, (faktiskt). Det var heller ingen nackdel med bra service och snabba mailsvar. :tummenupp
Inte fått det än??
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
RST är skräp, jag har provvurpat!



BERIK skulle jag aldrig ens ta på mig! åker då hellre utan :)


Va fan, bullshit. Har kraschat x-antal gpånger under min karriär i rst-ställ, har absolut inget att klaga på.

Beträffande held så har de god kvalitet, ialla fall på handskar!
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Va fan, bullshit. Har kraschat x-antal gpånger under min karriär i rst-ställ, har absolut inget att klaga på.

Jasså? Har haft 2 st och bägge sprack i sömmarna vid första vurpan. Det andra gick det dessutom hål i skinnet på så det är väl ingen höjdar kvalitet.
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Jasså? Har haft 2 st och bägge sprack i sömmarna vid första vurpan. Det andra gick det dessutom hål i skinnet på så det är väl ingen höjdar kvalitet.

Är ialla fall nöjd med mitt, är iofs ganska lappat nu men kommer nog köpa ett likadant när det jag har nu är heldött:)

Tycker att det funkar iallafall, men åsikter är ju som sagt subjektiva:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top